"Bezcenne zaufanie"
Ubezpieczyciele wspólnie o swoim publicznym wizerunku.
Działania, jakie może podejmować cała branża na rzecz systematycznego budowania społecznego zaufania do ubezpieczeń - o tym przede wszystkim dyskutowano podczas pierwszego w historii Forum Public Relations Towarzystw Ubezpieczeń.
Forum odbyło się w Sopocie w ubiegłym tygodniu z inicjatywy Grupy towarzystw ubezpieczeń Ergo Hestia. Na jej zaproszenie udział w spotkaniu wzięli przedstawiciele czołowych firm ubezpieczeniowych w Polsce, zawodowo odpowiedzialni za kreowanie ich wizerunku - rzecznicy prasowi oraz specjaliści public relations.
Honorowy patronat nad tym wydarzeniem objął profesor dr hab. Jan Monkiewicz, Przewodniczący Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. W otwierającym Forum wystąpieniu podkreślił precedensowy i obiecujący charakter spotkania osób, które mimo że bezpośrednio konkurują z sobą na rynku, chcą wspólnie odnieść się do zagadnienia istotnego dla branży.
Gośćmi Forum byli eksperci na co dzień nie związani z ubezpieczeniami i dzięki temu patrzący na nie z szerszej, obiektywnej perspektywy. Jaki naprawdę jest wizerunek branży ubezpieczeniowej, jakie są jej mocne i słabe strony? - to pokazały wyniki badań przedstawionych przez specjalistów z Instytutu Badania Opinii i Rynku Pentor. Omówili je wiceprezesi Pentora, dr Jerzy Głuszyński i dr Piotr Kwiatkowski oraz Barbara Lewandowska - Qualitative Team Manager w tym Instytucie. Raport na temat wizerunku branży ubezpieczeniowej w mediach, w porównaniu z innymi sektorami gospodarki, przedstawił natomiast Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. Człowiek mediów właśnie, reprezentujący Dziennik i Miesięcznik Ubezpieczeniowy Marcin Z. Broda mówił z kolei o wielkiej roli, jaką w budowaniu wizerunku ubezpieczeń odgrywają sami agenci ubezpieczeniowi, czyli ludzie reprezentujący firmy ubezpieczeniowe bezpośrednio wobec klientów.
Uczestnicy Forum dyskutowali o konkretnych działaniach, jakie mogą wzmacniać wiarygodność towarzystw ubezpieczeniowych jako instytucji zaufania publicznego, a także stymulować świadomość ubezpieczeniową Polaków.
Organizator Forum zapowiada następne tego typu spotkania. Ergo Hestia deklaruje, że propagując współpracę ubezpieczycieli na rzecz wizerunku tej branży, będzie korzystać z najlepszych zagranicznych doświadczeń. Jest to możliwe dzięki obecności Ergo Hestii w grupie kapitałowej największego reasekuratora świata, Munich Re.
Dołącz do dyskusji: "Bezcenne zaufanie"