„Bitwa o miasta” – nowy przedwyborczy cykl RMF FM i Interia.pl
Od poniedziałku 8 października ruszył nowy, przedwyborczy cykl „Bitwa o miasta”. Reporterzy RMF FM odwiedzą 10 największych polskich miast i zapytają kandydatów na prezydentów o ich wyborcze obietnice.
W „Faktach” RMF FM, w RMF24.pl i w portalu Interia.pl słuchacze i czytelnicy wysłuchają kandydatów do prezydentury w wyborach samorządowych w 10 największych polskich miastach.
„Sprawdzimy, jakie kwestie najbardziej nurtują lokalną społeczność. Zapytamy mieszkańców o największe - ich zdaniem problemy - z którymi nie radzą sobie władze. Ich opinie skonfrontujemy z obietnicami kandydatów na prezydenta. Czy przyszli (obecni) samorządowcy mają plan działań? Jakie rozwiązania proponują?” - podaje RMF FM.
- Wierzymy, że dzięki tak szerokiej akcji informacyjnej prowadzonej zarówno na antenie RMF FM, jak i na stronie Interii i RMF24.pl mieszkańcy największych metropolii otrzymają kompleksowe informacje na temat problemów w ich miastach i pomysłach na ich rozwiązanie - podkreśla Marek Balawajder, dyrektor informacji RMF FM . - Oczywiście finałem akcji będzie wieczór wyborczy w niedzielę 21 października. Wtedy na antenie RMF i w serwisach Interii podamy wstępne wyniki wyborów, będziemy obecni w sztabach najpoważniejszych partii i porozmawiamy z mieszkańcami wielu miast.
Cykl rozpoczął się w Warszawie, a pierwszymi z którymi rozmawiał reporter RMF FM Patryk Michalski, byli kandydaci na szefa stolicy - Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski. Kolejno lokalni reporterzy rozgłośni będą przepytywać kandydatów na szefów miast w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Lublinie, Białymstoku, Łodzi i Krakowie.
Bitwa o miasta: .@patrykmichalski o nowej akcji RMF FM. Startujemy już jutro! pic.twitter.com/k4Hnb2amXp
— Fakty RMF FM (@RMF24pl) 7 października 2018
Materiały zebrane wspólnie z reportami RFM FM będą stanowić uzupełnienie trwającej od września przedwyborczej akcji redakcji Fakty Interia #WybieramŚwiadomie, w której dziennikarze konfrontują kandydatów na prezydentów z pytaniami od mieszkańców i sprawdzają ich prawdomówność.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,8 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: „Bitwa o miasta” – nowy przedwyborczy cykl RMF FM i Interia.pl