Budżety marketingowe brytyjskich firm ostro w dół
W IV kwartale minionego roku budżety marketingowe brytyjskich firmbyły najniższe w ciągu ostatnich 9 lat.
Z raportu Institute of Practitioners in Advertising (IPA) onazwie Bellwether, w którym badane są zachowania około 300brytyjskich firm, wynika, że spadek w wydatkach marketingowychzanotowano piąty kwartał z rzędu.
Zaledwie 7 procent badanych firm zrewidowało swoje całorocznewydatki reklamowe w górę, podczas gdy 49 procent zdecydowało się naich zmniejszenie. Z kolei na rok 2009 obniżenie swoich budżetówzapowiedziało 45 procent, podczas gdy zwiększenie tylko 20 procentfirm.
Najbardziej dotkniętymi sektorami w poprzednim kwartale byłybudżety na reklamę w "najważniejszych mediach reklamowych" takichjak telewizja, prasa i radio. Nawet w przypadku reklamyinternetowej, która w poprzednich latach notowała wzrost napoziomie dwucyfrowym, zaobserwowano rekordowy spadek.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Budżety marketingowe brytyjskich firm ostro w dół