Carlsberg Pilsner w ekologicznych opakowaniach
W pierwszej połowie maja na półki sklepowe trafi Carlsberg Pilsner (Carlsberg Polska) w nowych, ekologicznych opakowaniach. Zmiany obejmują też szatę graficzną butelek i puszek.
Kształt nowej butelki Carlsberg Pilsner jest zbliżony do swojego pierwowzoru, zaś logotyp nawiązuje do projektu logo Carlsberg, które w 1904 roku opracował słynny duński projektant Thorvald Bindesbøll.
W nowej butelce wprowadzono także kilka rozwiązań przyjaznych środowisku. Na etykietach został zastosowany zielony atrament z certyfikatem Cradle to Cradle Silver, dzięki któremu nadają się one w 100 procentach do recyklingu.
Kolejną wprowadzoną zmianą są kapsle o nazwie ZerO2. Pochłaniają one tlen z górnej części butelki (szyjki), co sprawia, że piwo dłużej pozostaje świeże, ponieważ nie następuje jego utlenianie.
Bardziej ekologiczne opakowania Carlsberga
Zmiany opakowaniowe będą także dotyczyć wielopaków piwa Carlsberg. Stopniowo będą one pakowane w folię termokurczliwą pochodząca w 100% z recyklingu, która po użyciu przez konsumenta również nadaje się do przetworzenia. W pierwszej kolejności będzie ona stosowana w przypadku czteropaków, które wchodzą na rynek.
Pełne przejście na stosowanie folii pochodzącej w 100% z recyklingu jest planowane w ciągu najbliższych miesięcy, w zależności od zakończenia pandemii. Użycie takiej folii sprawia, że o 60% zmniejszone są emisje CO2 w porównaniu do użycia folii nie pochodzącej z recyklingu.
- Zgodnie z hasłem marki „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” od ponad 170 lat nie ustajemy w wysiłkach, aby udoskonalać wszystkie aspekty naszej marki. Wprowadzając ekologiczne rozwiązania opakowaniowe, dajemy konsumentom produkt, który ma bardziej przyjazny wpływ na środowisko - mówi Beata Grzelak, odpowiedzialna za markę Carlsberg.
Wprowadzeniu nowych opakowań na rynek towarzyszą działania w mediach społecznościowych przygotowane przez agencję Kamikaze oraz materiały POS w sklepach.
Dołącz do dyskusji: Carlsberg Pilsner w ekologicznych opakowaniach