Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów osiedlowych
Francuska grupa Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów,franczyzowe sklepy osiedlowe o powierzchni 80-500 m. kw.,poinformował prezes Carrefour Polska Alain Souillard we wtorek.Nowe sklepy będą działać pod marką "5 minut".
"Dziś mamy w planie 20-40 takich sklepów, ale nie wyznaczyliśmysobie górnej granicy ich liczby, z otwartymi rękami przyjmiemynowych kandydatów" - powiedział Tarek Ouaibi, wiceprezes CarrefourPolska odpowiedzialny m.in. za wprowadzenie nowego formatu, podczaskonferencji prasowej.
Ouaibi zapowiedział, że sklepy "5 minut" będą prowadzićagresywną politykę cenową w stosunku do innych sklepów osiedlowychi będą sprzedawać m.in. produkty z marką "carrefour" i "nr. 1". Wsumie sklep "5 minut" ma mieć na składzie 2,5-4,5 tys.produktów.
"Strategiczna decyzja zapadła ponad rok temu, mamy doświadczeniez tym formatem sklepów m.in. z Francji i Belgii" - powiedziałSouillard.
Według niego, sklepy franczyzowe (w tym supermarkety i sklepyosiedlowe) stanowią w sumie 41,5% powierzchni wszystkich sklepównależących do grupy Carrefour na świecie i wypracowują 26,1% jejprzychodów.
Szefowie Carrefour Polska poinformowali, że pierwszy sklep sieci"5 minut" został uruchomiony pod koniec września w Lesznie.Carrefour udostępni partnerom trzy modele współpracy franczyzowej:franczyzę bezpośrednią, w ramach systemu ajencyjnego i masterfranszyzę. W ten sposób będzie rozwijać nie tylko markę "5 minut",ale też sieci supermarketów "Carrefour Express" i "Globi".
Po przejęciu i rembrandigu sklepów kupionych od Ahold Polska,Carrefour będzie miał w Polsce 70 hipermarketów, a do końca rokuplanuje otwarcie kolejnych czterech. Firma będzie miała też 269supermarketów (do końca roku otworzy jeszcze 6 kolejnych).
Zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów(UOKiK), Carrefour do końca 2008 roku musi sprzedać dziewięćsklepów - to warunek zgody na przejęcie sklepów od Ahold Polska.Souillard poinformował, że spółka prowadzi rozmowy na temat ichsprzedaży z wieloma partnerami.
Dołącz do dyskusji: Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów osiedlowych