„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół
W pierwszych dziewięciu miesiącach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”. Zyskał jedynie „Komputer Świat”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2014 roku wyniosła 80 301 egz., czyli o 7,02 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 59 351 egz., po spadku o 10,36 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 5,35 proc. i ostatecznie wyniósł 32 492 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała bowiem o 43,86 proc. i wyniosła 12 051 egz.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 441 |
80 301 |
80 301 |
129 464 |
86 386 |
86 363 |
PC Format |
122 100 |
59 351 |
59 351 |
127 196 |
66 212 |
66 212 |
Komputer Świat |
51 206 |
32 492 |
32 492 |
59 113 |
30 858 |
30 843 |
Chip |
19 589 |
14 554 |
14 554 |
26 667 |
17 839 |
17 839 |
PC World |
21 622 |
12 051 |
12 051 |
37 333 |
21 467 |
21 467 |
We wrześniu 2014 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do września 2013 roku zwiększyła się o 1,40 proc. do 102 623 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (50 117 egz.; w dół o 17,28 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (41 153 egz.; do góry o 51,24 proc. - największy wzrost w rankingu).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World”, który spadł z miejsca czwartego na piąte - było to 45,49 proc. do 10 949 egz.
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
129 990 |
102 623 |
102 623 |
129 863 |
101 205 |
101 205 |
PC Format |
120 996 |
50 117 |
50 117 |
124 990 |
60 585 |
60 585 |
Komputer Świat |
51 984 |
41 153 |
41 153 |
52 976 |
27 211 |
27 211 |
Chip |
18 300 |
13 739 |
13 739 |
23 000 |
16 015 |
16 015 |
PC World |
18 500 |
10 949 |
10 949 |
32 000 |
20 088 |
20 088 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół