„CD Action” na czele sprzedaży pism komputerowych. Ostro w dół „PC World”
W październiku 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach umocnił się „CD Action”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2014 roku wyniosła 77 472 egz., czyli o 14,73 proc. mniej niż w październiku 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 56 226 egz., po spadku o 18,68 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 9,41 proc. do 47 454 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem aż o 40,52 proc. i wyniosła 10 836 egz.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 994 |
77 472 |
77 472 |
127 965 |
90 857 |
90 857 |
PC Format |
120 000 |
56 226 |
56 226 |
123 000 |
69 138 |
69 138 |
Komputer Świat |
69 949 |
47 454 |
47 454 |
59 963 |
43 372 |
43 372 |
Chip |
18 200 |
13 785 |
13 785 |
23 000 |
16 059 |
16 059 |
PC World |
18 400 |
10 836 |
10 836 |
32 000 |
18 217 |
18 217 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 15,31 proc.) pochwalić się mógł „Komputer Świat”. Z kolei najwięcej stracił „CD Action” - było to 24,51 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 994 |
77 472 |
77 472 |
129 990 |
102 623 |
102 623 |
PC Format |
120 000 |
56 226 |
56 226 |
120 996 |
50 117 |
50 117 |
Komputer Świat |
69 949 |
47 454 |
47 454 |
51 984 |
41 153 |
41 153 |
Chip |
18 200 |
13 785 |
13 785 |
18 300 |
13 739 |
13 739 |
PC World |
18 400 |
10 836 |
10 836 |
18 500 |
10 949 |
10 949 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” na czele sprzedaży pism komputerowych. Ostro w dół „PC World”