Centrum Praw Kobiet w zaczepnej kampanii o podziale obowiązków domowych
W nowej kampanii społecznej „Równość zaczyna się w domu” Centrum Praw Kobiet porusza problem rażących dysproporcji w podziale codziennych obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami. Akcję przygotowały agencja Dziadek do Orzechów wraz z Film Fiction Adrian Pawłowski.
Idea kreatywna kampanii „Równość zaczyna się w domu” została przygotowana na podstawie badań Centrum Praw Kobiet, z których wynika, że statystycznie panie poświęcają 160 godzin na wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem domu, takie jak pranie, odkurzanie, prasowanie, wynoszenie śmieci czy gotowanie. Kampania zachęca do równego dzielenia obowiązków domowych, bo jak głosi hasło jej przewodnie - "to drugi etat".
Seria grafik przygotowanych na potrzeby akcji w zaczepny sposób opisuje te statystyki. "Jedynie 8 proc. mężczyzn myje okna w swoich domach. Cała reszta czeka na żrący płyn do mycia szyb" - czytamy na jednej z grafik.
W materiałach, udostępnionych w mediach społecznościowych, pokazano zestaw produktów domowych, które mogłyby powstać w "poprawionej" wersji dla mężczyzn - jak płyn do mycia okien, odkurzacz, mop.
Za przygotowanie kampanii odpowiadają Dziadek do Orzechów (kreacja), Film Fiction Adrian Pawłowski (produkcja) oraz No Label (postprodukcja).
Dołącz do dyskusji: Centrum Praw Kobiet w zaczepnej kampanii o podziale obowiązków domowych