"CKM" i "Forbes" najchętniej czytane w I kw. 2008
W I kwartale 2008 roku najchętniej kupowanym miesięcznikiem lifestylowym dla mężczyzn był "CKM", natomiast największą popularnością wśród magazynów biznesowych cieszył się "Forbes". Oba segmenty nie zanotowały większych zmian w porównaniu z tym samym okresem 2007 roku.
"CKM" (Marquard Media Polska) miał w I kwartale 2008 roku sprzedaż ogółem na poziomie 92 098 egz., czyli o ok. 1 600 egz. mniej niż w tym samym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn utrzymał pozycję lidera wśród miesięczników lifestylowych dla mężczyzn.
Drugie miejsce zajął "Playboy" (Marquard Media Polska), który rozchodził się przeciętnie w ilości 77 556 egz. Natomiast trzeci w zestawieniu "Men's Health Polska" (Motor Presse Polska) ze średnią sprzedażą w wynoszącą 77 375 egz. zwiększył w porównaniu z I kwartałem 2007 roku o ponad 12 tys. liczbę sprzedawanych egz., dzięki czemu wyprzedził w rankingu shoppingowy "Logo" (Agora), który rozchodził się w 72 294 egz.
I kwartał | ||||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
CKM | 128 643 | 92 098 | 130 000 | 94 705 |
Playboy | 113 196 | 77 556 | 113 075 | 81 009 |
Men's Health Polska | 110 000 | 77 375 | 100 000 | 69 268 |
Logo | 111 697 | 72 294 | 108 568 | 67 085 |
Natomiast wśród miesięczników biznesowych liderem pozostał "Forbes" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą wynoszącą prawie 41 tys. egz., chociaż spadła ona w porównaniu z I kwartałem o 1,5 tys. egz. Drugi w rankingu jest "Manager Magazin" (Manager Media), który utrzymuje sprzedaż na wyrównanym poziomie - w pierwszych trzech miesiącach 2008 roku było to 30 582 egz. Udanie zadebiutował na rynku "Businessman.pl" (MMG Polska), który przeciętnie rozchodził się w I kwartale obecnego roku w ilości 21 774 egz.
I kwartał | ||||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Forbes | 70 714 | 40 999 | 64 899 | 42 499 |
Manager Magazin | 50 231 | 30 582 | 50 202 | 30 449 |
Business man.pl |
50 021 | 21 774 | b.d. | b.d. |
Dołącz do dyskusji: "CKM" i "Forbes" najchętniej czytane w I kw. 2008