Coraz więcej Smart TV na całym świecie
Najnowsze badania rynku wskazują, że odbiorniki telewizyjne podłączone do sieci zyskują coraz większą popularność.
Firma DisplaySearch opublikowała raport „Quarterly Smart TV Shipment and Forecast Report”. Z dokumentu wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku telewizory wyposażone w internetowe funkcje stanowiły aż 27 procent wszystkich dostarczonych na rynek odbiorników. Większość tych urządzeń (prawie 20 procent całości) to tak zwane Smart TV. Wprowadzone przez DisplaySearch rozróżnienie pomiędzy Smart TV a zwyczajnymi telewizorami z łącznością z internetem polega na tym, że te pierwsze poza powszechnymi usługami, mają też dostęp do platform dedykowanych, takich jak Samsung Smart Hub albo Panasonic Viera Connect.
Zdecydowanym liderem jeśli chodzi o stosunek nowoczesnych odbiorników do tych działających wyłącznie offline wśród krajów uwzględnionych w raporcie DisplaySearch jest Japonia. Aż 46 procent sprzedawanych tam telewizorów posiada internetowe funkcje (36 procent to Smart TV). Pod względem ilości natomiast na szczycie plasują się Chiny. W pierwszym kwartale 2012 roku dostarczono tam prawie 3 miliony Smart TV.
DisplaySearch przewiduje, że w tym roku światowa sprzedaż odbiorników Smart TV wyniesie 88 milionów egzemplarzy. W 2013 roku ma to być już 105 milionów.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej Smart TV na całym świecie