Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Grazia”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Glamour”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Cosmopolitan”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2016 roku wyniosła 241 980 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2015 roku pismo to zanotowało wzrost o 10,94 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Oczko niżej uplasowała się „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), która od maja ub.r. ukazuje się jako miesięcznik (wcześniej tytuł ten był dwutygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w kwietniu br. uplasowała się na poziomie 128 779 egz.
Warto dodać, że kwietniowe numery „Twojego Stylu” i „Grazii” były objęte akcją „Stylowe zakupy” - w miesięcznikach można było znaleźć kupony rabatowe na zakupy i usługi do 390 marek.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Avanti” (Agora), który przed rokiem był wiceliderem. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu uplasowała się na poziomie 97 368 egz., po spadku o 16,46 proc.
Największy wzrost udziału odnotował „Glamour” (Grupa Burda), który awansował z dziesiątego na szóste miejsce. Jego wynik zwiększył się bowiem o 18,08 proc. do 62 884 egz.
Z kolei najwięcej - 29,12 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 58 197 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty czwartej na ósmą.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 974 |
246 084 |
241 890 |
289 954 |
219 430 |
218 034 |
10,94% |
Grazia |
154 974 |
130 199 |
128 779 |
- |
- |
- |
- |
Avanti |
195 200 |
97 704 |
97 368 |
176 300 |
116 914 |
116 556 |
-16,46% |
Women’s Health |
130 000 |
70 863 |
70 863 |
150 180 |
85 540 |
85 540 |
-17,16% |
Pani |
134 995 |
78 713 |
65 513 |
134 989 |
67 894 |
67 694 |
-3,22% |
Glamour |
111 822 |
67 104 |
62 884 |
110 000 |
53 257 |
53 257 |
18,08% |
Zwierciadło |
129 010 |
60 399 |
60 259 |
152 015 |
73 390 |
72 375 |
-16,74% |
Cosmopolitan |
144 971 |
58 221 |
58 197 |
160 000 |
82 110 |
82 110 |
-29,12% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
98 000 |
57 681 |
57 681 |
- |
- |
- |
- |
Wysokie Obcasy Extra |
126 195 |
61 041 |
55 752 |
130 000 |
78 386 |
69 233 |
-19,47% |
Joy |
145 995 |
56 982 |
55 421 |
160 000 |
67 926 |
61 806 |
-10,33% |
Uroda Życia |
119 500 |
70 379 |
54 212 |
165 000 |
70 894 |
69 694 |
-22,21% |
Elle |
91 435 |
52 781 |
49 672 |
96 000 |
46 026 |
44 026 |
12,82% |
Hot Moda |
102 996 |
48 139 |
48 139 |
120 000 |
47 413 |
47 413 |
1,53% |
In Style - Edycja Polska |
82 000 |
40 022 |
39 802 |
96 600 |
38 872 |
38 872 |
2,39% |
Harpers Bazaar |
50 000 |
19 708 |
19 608 |
58 500 |
24 918 |
24 918 |
-21,31% |
Shape |
39 991 |
17 417 |
17 363 |
38 000 |
21 031 |
21 031 |
-17,44% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca również największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 162,47 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Harpers Bazaar” (Marquard Media Polska) - było to 15,69 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 974 |
246 084 |
241 890 |
289 985 |
162 407 |
160 065 |
51,12% |
Grazia |
154 974 |
130 199 |
128 779 |
111 992 |
49 264 |
49 064 |
162,47% |
Avanti |
195 200 |
97 704 |
97 368 |
190 120 |
123 955 |
123 619 |
-21,24% |
Women’s Health |
130 000 |
70 863 |
70 863 |
130 500 |
68 711 |
68 711 |
3,13% |
Pani |
134 995 |
78 713 |
65 513 |
134 994 |
68 093 |
67 893 |
-3,51% |
Glamour |
111 822 |
67 104 |
62 884 |
111 000 |
37 460 |
37 240 |
68,86% |
Zwierciadło |
129 010 |
60 399 |
60 259 |
134 995 |
60 511 |
60 511 |
-0,42% |
Cosmopolitan |
144 971 |
58 221 |
58 197 |
149 984 |
65 869 |
65 869 |
-11,65% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
98 000 |
57 681 |
57 681 |
103 000 |
49 109 |
49 109 |
17,46% |
Wysokie Obcasy Extra |
126 195 |
61 041 |
55 752 |
124 000 |
69 170 |
64 550 |
-13,63% |
Joy |
145 995 |
56 982 |
55 421 |
149 984 |
66 732 |
65 232 |
-15,04% |
Uroda Życia |
119 500 |
70 379 |
54 212 |
122 740 |
72 128 |
58 093 |
-6,68% |
Elle |
91 435 |
52 781 |
49 672 |
100 000 |
55 784 |
52 675 |
-5,70% |
Hot Moda |
102 996 |
48 139 |
48 139 |
111 976 |
53 745 |
53 745 |
-10,43% |
In Style - Edycja Polska |
82 000 |
40 022 |
39 802 |
84 000 |
33 517 |
33 297 |
19,54% |
Harpers Bazaar |
50 000 |
19 708 |
19 608 |
52 999 |
23 457 |
23 257 |
-15,69% |
Shape |
39 991 |
17 417 |
17 363 |
29 996 |
12 561 |
12 561 |
38,23% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Glamour” i „Twojego Stylu”. Ostro w dół „Cosmopolitan”