Duży wzrost wpływów reklamowych telewizji - TVN nadal liderem
Polskie stacje telewizyjne w I kwartale br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem wpływów reklamowych była – podobnie jak przed rokiem – TVN.
Od stycznia do marca bieżącego roku cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji telewizyjnych wyniosły 3,23 mld zł, czyli o 38,7 proc. więcej niż w I kwartale 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej „na papierze” zarobiła z reklam – tak jak przed rokiem – TVN, ale wśród głównych stacji zanotowała najniższy wzrost tych przychodów w skali rok do roku – wynoszący 18 proc. Cennikowe wpływy reklamowe Polsatu zwiększyły się o 23,6 proc., TVP2 – o 26 proc., a TVP1 – o 39,2 proc. Natomiast VIVA Polska w I kwartale bieżącego roku „na papierze” zarobiła z reklam aż o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe telewizji (bez autopromocji) | ||
I–III. 2010 | I–III. 2009 | |
TVN | 622 815 178 zł | 527 921 382 zł |
Polsat | 573 524 957 zł | 463 978 048 zł |
TVP 1 | 531 699 956 zł | 381 853 144 zł |
TVP 2 | 333 102 047 zł | 264 265 784 zł |
VIVA Polska | 137 886 450 zł | 81 081 905 zł |
monitorowane kanały razem | 3 231 419 249 zł | 2 329 971 264 zł |
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost wpływów reklamowych telewizji - TVN nadal liderem