Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
W 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w 2014 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 320 873 egz. W porównaniu do 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 099 egz., notując spadek o 1,49 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,81 proc. i wyniosła 113 009 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,38 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która w zestawieniu była piąta. Jej wynik zmalał bowiem o 21,74 proc. do 19 640 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w 2014 roku odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,99 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 730 egz., o 9,14 proc. mniej niż rok wcześniej.
ZKDP |
rok |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
324 603 |
324 603 |
320 873 |
3 484 |
338 835 |
338 834 |
334 955 |
3 733 |
Super Express |
152 761 |
152 041 |
151 099 |
943 |
154 929 |
154 209 |
153 389 |
820 |
Gazeta Wyborcza |
191 711 |
170 247 |
113 009 |
55 177 |
220 069 |
197 882 |
132 647 |
63 189 |
Przegląd Sportowy |
34 723 |
34 723 |
33 677 |
638 |
38 272 |
38 272 |
37 310 |
744 |
Gazeta Polska Codziennie |
20 262 |
20 250 |
19 640 |
84 |
25 621 |
25 608 |
25 095 |
133 |
Dziennik Gazeta Prawna |
57 582 |
47 451 |
11 086 |
27 309 |
67 228 |
51 205 |
13 167 |
29 056 |
Rzeczpospolita |
58 043 |
55 849 |
9 262 |
39 091 |
79 121 |
60 202 |
10 998 |
44 543 |
Puls Biznesu |
14 040 |
10 817 |
1 730 |
6 699 |
16 099 |
11 657 |
1 904 |
7 508 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 032 |
4 592 |
1 508 |
1 504 |
6 106 |
3 802 |
1 529 |
1 804 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
Gazeta Polska i TV Republika DO ROBORY!!! SPRZEDAWAĆ< SPRZEDAWAĆ za miesiąc znowu przczytacie, że tracicie najwięcej!!!