Facebook: reklamowe nowości na rynkach rozwijających się
Facebook wprowadza nowe rozwiązania reklamowe w krajach rozwijających się. Mają one ułatwić reklamodawcom dotarcie do milionów potencjalnych klientów, dla których urządzenia mobilne są głównym narzędziem do korzystania z internetu.
Wśród nowości reklamowych wprowadzanych przez Facebooka na rynkach rozwijających się jest usługa "Missed Call". Bazuje ona na mechanizmie stosowanym przez wiele osób w Indiach, polegającym na wysyłaniu pojedynczego sygnału zamiast dzwonienia, co jest jednoznaczne z prośbą o kontakt. Osoba, która na Facebooku zobaczy taki format reklamowy, będzie mogła do niego wysłać sygnał na podany w reklamie numer telefonu, a w zamian otrzyma informacje dotyczące bieżących wydarzeń (np. wyniki ostatnich meczów ligowych) razem z wiadomością od reklamodawcy.
Facebook udostępnia także bardziej dokładne opcje targetowania. Dzięki geo-targetingowi reklamodawcy mogą teraz kierować swoje kreacje do mieszkańców jednej lub kilku prowincji w Indiach. Społecznościowy portal pracuje także nad wprowadzeniem dodatkowych usprawnień geo-targetowania na rozwijających się rynkach, w tym w Nigerii, Turcji, RPA, Indiach, Indonezji oraz w państwach Ameryki Południowej.
Podobnie jak w USA lub w Wielkiej Brytanii, reklamodawcy w państwach rozwijających się będą niedługo mogli kierować swoje reklamy do świeżo upieczonych rodziców, a także do osób, które właśnie zmieniły pracę lub przeszły na emeryturę.
Ponadto Facebook nawiązał współpracę z firmą Nielsen w celu prowadzenia badań wśród użytkowników telefonów komórkowych. Dzięki temu portal dostarcza reklamodawcom narzędzia do pomiaru sentymentu, intencji zakupowych, czy efektywności reklamy, dostępne na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych.
Facebook podaje, że w Indiach ok. 100 milionów ludzi korzysta z portalu, a 84% z nich robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Sytuacja wygląda podobnie w Indonezji (67 mln osób obecnych na Facebooku, 87% loguje się za pomocą urządzeń mobilnych) i Brazylii (odpowiednio 87 mln i 72%).
Dołącz do dyskusji: Facebook: reklamowe nowości na rynkach rozwijających się