Facebook wchodzi na największy rynek internetowy
Facebook uruchomił właśnie swoją chińską wersję językową, wchodząc tym samym na największy, złożony z ponad 200 mln użytkowników, rynek internetowy na świecie. Popularny portal społecznościowy jest od teraz dostępny także w kilku innych językach.
Internauci z Chin mogą wchodzić na Facebooka przez ich ojczystą domenę zh-cn.facebook.com. W serwisie czeka na nich wybór tradycyjnej albo uproszczonej chińskiej wersji językowej. W tym samym czasie popularny serwis językowy stał się dostępny także po rosyjsku, portugalsku, czesku, katalońsku i fińsku.
Uruchomienie przez Facebook chińskiej wersji językowej oznacza wejście na największy, składający się z 221 mln użytkowników rynek internetowy. Serwis będzie na nim rywalizował z tamtejszymi portalami społecznościowymi, takimi jak Xiaonei, oraz MySpace'em, który jest dostępny po chińsku od kwietnia ubiegłego roku. Znacznie Chin dla witryn tego typu jest tym większe, że w przeciwieństwie do państw europejskich i Stanów Zjednoczonych liczba internatuów w tym kraju nadal stanowi niewielką część jego ogólnej populacji, dlatego według prognoz ma w najbliższym czasie znacznie wzrosnąć.
Facebook zaczął uruchamiać swoje wersje w różnych językach, korzystając z usług profesjonalnych tłumaczy i bezinteresownej pracy użytkowników, od początku obecnego roku. Portal najpierw stał się dostępny po francusku, niemiecku i hiszpańsku, a niedługo potem po włosku, norwesku, japońsku i polsku. Ostatnio Facebook rozbudował swoją siedzibę w Kalifornii i zatrudnia nowych pracowników, których liczba ma pod koniec tego roku przekroczyć tysiąc.
Dołącz do dyskusji: Facebook wchodzi na największy rynek internetowy