W czasie mundialu WP SportoweFakty przed Sport.pl i sportem na Onecie, platforma TVP Sport przyciąga na najdłużej
Przez pierwszy tydzień piłkarskich mistrzostw świata wśród witryn sportowych najwięcej użytkowników miały WP SportoweFakty, wyraźnie wyprzedzając pod tym względem Sport.pl i sekcję sportową Onetu. Na platformie TVP Sport, gdzie transmitowane są wszystkie mecze, internauci spędzali 10 razy więcej czasu niż na WP SportoweFakty i w dziale sportowym Onetu.
W minionym tygodniu czyli od poniedziałku 21 listopada do niedzieli 28 listopada, gdy na mundialu rozgrywano po cztery mecze dziennie (odbyły się dwa spotkania z udziałem polskiej reprezentacji), WP SportoweFakty (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 8,41 mln użytkowników, czyli 28,32 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 10 minut i 20 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Sport.pl (Agora), jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował 6,58 mln użytkowników, 22,15 proc. zasięgu oraz 7 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania, a dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) - 5,88 mln odwiedzających, 19,8 proc. zasięgu oraz 10 minut i 54 sekundy średniego czasu.
Transmisje meczów dają rekordowy czas korzystania z platformy TVP Sport
Wszystkie mecze mundialu można oglądać na portalu i w aplikacjach mobilnych TVP Sport. Platformę przez tydzień odwiedziło 5,74 mln internautów (co dało 19,33 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 51 minut i 11 sekund. W tej ostatniej statystyce witryna TVP Sport jest zdecydowanym liderem, osiągnęła ponad 10 razy wyższy wynik niż sekcja sportowa Onetu i WP SportoweFakty.
Dużo niższą odwiedzalność zanotowała witryna Polsat Sport (Grupa Interia-Polsat): 1,56 mln użytkowników, 5,26 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania.
Meczyki.pl przyciągnęły 2,77 mln internautów (9,32 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 16 sekund.
W czołowej dziesiątce oprócz Onetu i WP.pl są inne portale horyzontalne ze swoimi sekcjami sportowymi. Na Interii (Grupa Interia-Polsat) taki dział zanotował 5,23 mln użytkowników, 17,61 proc. zasięgu oraz 5 minut i 59 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego, na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 2,32 mln użytkowników, 7,81 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 7 sekund średniego czasu korzystania, na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 2,1 mln internautów, 7,06 proc. zasięgu oraz minutę i 31 sekund średniego czasu, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,78 mln użytkowników, 5,99 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 27 sekund średniego czasu.
Dziesięć czołowych witryn w zeszłym tygodniu łącznie zanotowało 42,37 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), co wobec 28,37 proc. oznacza wzrost 14 mln internautów, czyli 49,3 proc.
WP SportoweFakty zyskały 1,67 mln odwiedzających oraz 3 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 24,7 i 51,2 proc. w górę), Sport.pl - 2,03 mln użytkowników (44,5 proc.) oraz minutę i 37 sekund średniego czasu (29,9 proc.), a sekcja sportowa Onetu - 1,17 mln internautów (25 proc.) oraz 2 minuty i 41 sekund średniego czasu (32,7 proc.).
Ponad dwa razy więcej internautów w witrynie TVP Sport
Na platformie TVP Sport liczba użytkowników poszła w górę o 3,38 mln (czyli aż 143,6 proc.), natomiast przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się ponad pięciokrotnie - z 21 minut i 11 sekund do godziny, 51 minut i 11 sekund.
Ponad dwukrotnie liczba internautów zwiększyła się też w dwóch innych witrynach. Sekcja sportowa o2.pl zyskała 1,24 mln odwiedzających (114,4 proc.) i 20 sekund średniego czasu korzystania (18,7 proc.), a analogiczny dział portalu „Super Expressu” - 1,17 mln użytkowników (127,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o 8 sekund (8,1 proc.).
Średni czas korzystania zmalał też w witrynie Polsat Sport (o 17 sekund, czyli 11,5 proc.) przy wzroście liczby użytkowników o 682,8 tys. (77,6 proc.). Sekcja sportowa Interii zyskała 1,51 mln internautów (40,7 proc.) oraz minutę i 46 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (41,9 proc.), Meczyki.pl - 432,5 tys. użytkowników (18,5 proc.) i 53 sekundy średniego czasu korzystania (26,1 proc.), a dział sportowy Fakt.pl - 701,3 tys. internautów (65,1 proc.) i 26 sekund średniego czasu (21,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: W czasie mundialu WP SportoweFakty przed Sport.pl i sportem na Onecie, platforma TVP Sport przyciąga na najdłużej