Agencja GoldenSubmarine miała w ub.r. 2,73 mln zł zysku przy 20,29 mln zł przychodów
Agencja GoldenSubmarine zamknęła ub.r. zyskiem netto w kwocie 2,73 mln zł, który w większości zostanie podzielony między jej wspólników. Firma zwiększyła przychody o ponad 22 proc., do 20,29 mln zł. W tym roku chce skupić się m.in. na rozwój działu social media i wideo.
Wpływy sprzedażowe agencji GoldenSubmarine (GoldenSubmarine sp. Z o.o. sp. Komandytowa) wyniosły w 2017 roku 20,29 mln zł (wobec 16,62 mln zł rok wcześniej). 19,72 mln zł spółka zarobiła na usługach realizowanych na terenie Polski, pozostałe 567,3 tys. zł - za granicą.
W ub.r. agencja GoldenSubmarine rozpoczęła m.in. obsługę marek Tatra i Brackie Pils (Grupa Żywiec). Agencja wygrała też przetarg na obsługę marki lodów Dione. Wśród firm, które na stałe obsługiwała były też piwo Specjal (Grupa Żywiec), Monte (Zott). Jesienią ub.r. w agencji zreorganizowano dział kreacji w biurach w Warszawie i w Poznaniu. Na ich czele stanęli Filip Grześkowiak i Michał Adamczyk.
Koszty prowadzonej działalności wzrosły w skali roku o 21,7 proc. - z 14,04 mln zł w 2016 roku do 17,09 mln zł w ub.r. Wydatki na usługi obce pochłonęły 12,97 mln zł (wobec 10,48 mln zł rok wcześniej). Na wynagrodzenia agencja przeznaczyła 2,09 mln zł (wobec 2,19 mln zł rok wcześniej). Zatrudniała na etacie 17 osób, czyli 2 mniej niż w 2016 roku.
Większość zysku na dywidendę dla wspólników
W zarządzie agencji zasiadają trzy osoby: Grzegorz Krzemień, Marta Grysik i Marcin Gruca. Wynagrodzenie zarządu obciążające koszty spółki wyniosło w ub.r. 1,2 mln zł, a to obciążające zysk agencji - 1,89 mln zł.
GoldenSubmarine miała w 2017 roku 2,72 mln zł zysku ze sprzedaży (wobec 2,1 mln zł rok wcześniej). Wypracowany zysk netto na koniec roku wyniósł natomiast 2,73 mln zł (w 2016 roku – 2,01 mln zł).
Zarząd spółki zdecydował, że zysk ten zostanie podzielony na wypłatę dla wspólników oraz na kapitał zapasowy.
Wspólnicy (Nenya Capital, Grzegorz Krzemień, Marta Grysik, Marcin Gruca i GoldenSubmarine sp. Z o.o. ) mają do podziału 1,91 mln zł. Na kapitał zapasowy przeznaczono 817,6 tys. zł.
W br. agencja GoldenSubmarine zamierza dalej rozwijać dział mediów społecznościowych i foto wideo. Szczególny nacisk zostanie położony na optymalizację procesu przygotowania filmów i zdjęć na potrzeby reklam, zarówno do internetu, jak i ATL. Kolejnym polem intensywnego rozwoju jest dział UX. Oferta agencja ma być rozbudowana o pełną analizę ścieżki klienta (począwszy od badań, przez zdefiniowanie punktów styku po analizę rezultatów). W planach na ten rok jest także powołanie niezależnego od działu strategii działu UX oraz stworzenie efektywnego mechanizmu rozliczeń realizowanych projektów.
Jednym z udziałowców agencji GoldenSubmarine jest spółka GoldenSubmarine sp. z o.o., która zajmuje się tylko prowadzeniem działalności GoldenSubmarine sp. z o.o. sp. komandytowej.
Ta firma miała w ub.r. 1,01 mln zł przychodów (wobec 311,9 tys. zł rok wcześniej). Koszty jej działalności wzrosły rok do roku z 367,5 tys. zł do 1,07 mln zł. Strata netto zmniejszyła się z 47,9 tys. zł w 2016 roku do 38,4 tys. zł w ub.r.
Dołącz do dyskusji: Agencja GoldenSubmarine miała w ub.r. 2,73 mln zł zysku przy 20,29 mln zł przychodów