GPD Agency przekroczyła 110 mln zł wpływów, wzrost kosztów i podatek obciążyły zysk
W ub.r. agencja reklamowa GPD Agency przy wzroście przychodów o 17,4 proc. do 111,72 mln zł i kosztów operacyjnych o 20,2 proc. do 87,35 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 25,25 do 22,61 mln zł. Firma ma ok. 300 pracowników, w br. nie wypłaci dywidendy.
Przychody GPD Agency od klientów krajowych zwiększyły się w ub.r. z 56,16 do 70,45 mln zł a od zagranicznych - z 38,99 do 41,27 mln zł. Dodatnie przepływy z działalności operacyjnej sięgnęły 21,9 mln zł.
Firma w ub.r. kontynuowała obsługę reklamową Lidla oraz marek Lisner, Dawtona, Iglotex, MK Cafe, John Dog, Nadler, Kinderkraft i OneDayMore, reklamowała też Herbapol i Santander Consumer Bank. Wśród nowopozyskanych klientów agencji byli Bricomarché, marka Łaciate,
Z kolei w br. pracowała też m.in. dla firm i marek Spółdzielcza Grupa Bankowa, Delecta, Doppelherz, Lupilu oraz Enea.
Koszty operacyjne GPD Agency zwiększyły się z 72,79 do 87,53 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 34,15 do 43,19 mln zł, na wynagrodzenia - z 27,31 do 29,08 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia społeczne - z 4,53 do 5,31 mln zł.
Średnie zatrudnienie w agencji w ub.r. tak jak rok wcześniej wynosiło 297 etatów. Natomiast koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 2,78 do 5,06 mln zł, a amortyzacji - z 3,34 do 4,04 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk sprzedażowy firmy zwiększył się z 22,36 do 24,19 mln zł, a przy spadku pozostałych wpływów operacyjnych z 1,86 mln zł do 437,7 tys. zł zysk operacyjny zwiększył się z 24,12 do 24,61 mln zł. Podatek dochodowy w ub.r. wyniósł 1,8 mln zł (rok wcześniej był zerowy), w konsekwencji zysk netto zmalał z 25,25 do 22,61 mln zł.
Bez dywidendy, w br. wyzwania gospodarcze
Wspólnicy GPD Agency zdecydowali, że jej zeszłoroczny zysk zasili kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitał własny firmy wynosił 3,39 mln zł, wobec 7,33 mln zł rok wcześniej, w ub.r. odpisy z zysku netto sięgnęły 19,32 mln zł.
W sprawozdaniu wyliczono, że w br. zjawiskami, których negatywnym konsekwencjom stara się przeciwdziałać zarząd agencji, są rosnąca inflacja, wzrost kosztów prowadzenia biznesu i niepewna sytuacja gospodarcza.
- Najważniejsze wyzwanie, jakie stoi przed spółką w 2022 roku, to utrzymanie dotychczasowej pozycji spółki na rynku reklamowym. Celem długoterminowym jest utrzymanie pozycji lidera w kraju i osiągniecie pozycji znaczącej agencji na rynku europejskim - dodano.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: GPD Agency przekroczyła 110 mln zł wpływów, wzrost kosztów i podatek obciążyły zysk