SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publicis Poland urósł o 10 proc. Dalej z zyskiem

Agencja reklamowa Publicis Poland (należy do koncernu Publicis Groupe) w 2023 roku zwiększyła przychody o prawie jedną dziesiątą, tak jak rok wcześniej zarabiając na czysto ponad 1,8 mln zł.

Polska spółka Publicis w 2023 roku wypracowała 55,18 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 50,4 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 9,5 proc. Jej przychody krajowe poszły w górę z 40,85 do 49,57 mln zł, zaś te od kontrahentów z zagranicy zmalały z 9,55 do 5,61 mln zł.

W sprawozdaniu firma wyliczyła klientów, których w ub.r. pozyskała w poszczególnych pionach swojej działalności: Publicis Poland - IDC Holding i Maspex (z markami Nestea, Tymbark, Just Plants, Polski Lek), Publicis Lion - NTFY i Mondelez (z marką 7 days), Publicis Healthcare - Orkla Care (Body Max) oraz Sandoz (Ketonal, Nasometin); Publicis Consultants - Atlas Ward, Carrefour, L’Oreal i PGE Baltic.

Wiosną ub.r. agencja wprowadziła nowe pozycjonowanie i identyfikację wizualną oparte na haśle „Curiosity creates growth”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jej koszty operacyjne zwiększyły się rok do roku o 9,6 proc. do 52,68 mln zł, na co kwotowo najmocniej wpłynął wzrost wydatków na usługi obce z 32,8 do 36,02 mln zł. Natomiast na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 12,52 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 2,66 mln zł, wobec odpowiednio 11,83 i 2,39 mln zł. W agencji było średnio 91 pracowników, o jednego mniej niż przed rokiem.

Wydatki w ramach koncernu Publicis Groupe w ub.r. wyniosły 22,18 mln zł, z czego 11,31 mln zł zapłacono spółce PGP hub, 6,16 mln zł Lion Communications, a 2,4 mln zł Starcomowi.

Zysk Publicis Poland na poziomie sprzedażowym brutto zwiększył się r/r z 2,35 do 2,5 mln zł, na operacyjnym - z 2,32 do 2,44 mln zł, a w ujęciu netto - z 1,83 do 1,88 mln zł. Zeszłoroczny zysk netto w całości trafił na dywidendę (100 proc. udziałów agencji ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Publicis Poland urósł o 10 proc. Dalej z zyskiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl