Grupa Xiaomi: rekordowe kwartalne przychody i zysk netto w trzecim kwartale roku
W trzecim kwartale br. Grupa Xiaomi Całkowite osiągnęła przychody w wysokości 72,2 mld RMB (yuanów), co oznacza wzrost o 34,5 proc. rok do roku - pokazują nieaudytowane, skonsolidowane wyniki podane przez spółkę. Skorygowany zysk netto wyniósł 4,1 mld RMB (+18,9 proc. rdr.) Grupa dostarczyła na rynek 46,6 mln sztuk smartfonów, o 45,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2019.
Według Canalys Xiaomi w trzecim kwartale 2020 roku, zajęło trzecie miejsce na świecie pod względem dostaw smartfonów z udziałem w rynku na poziomie 13,5 proc.. W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 r. Grupa sprzedała ponad 8 milionów sztuk smartfonów na całym świecie w cenach detalicznych na poziomie lub wyższym 3 000 RMB ((yuanów) w Chinach kontynentalnych i 300 euro lub równowartość na rynkach zagranicznych.
Canalys podaje, że udział w rynku dostaw smartfonów Xiaomi w Chinach kontynentalnych, w trzecim kwartale 2020 r., wzrósł do 12,6 proc. w porównaniu 9,0 proc. w tym samym okresie rok wcześniej, co skutkowało utrzymaniem się w czołówce globalnych producentów.
Przychody Grupy z segmentu IoT i produktów lifestylowych wyniosły 18,1 mld RMB w trzecim kwartale 2020 roku, co oznacza wzrost o 16,1 proc. rok do roku. Przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle na rynkach zagranicznych wzrosły o 56,2 proc. rok do roku.
W Chinach kontynentalnych Xiaomi pozostaje liderem na rynku inteligentnych telewizorów. W trzecim kwartale firma wprowadziła na rynek szereg flagowych produktów z serii Mi TV Master, umacniając tym samym swoją pozycję na rynku produktów premium. Globalne dostawy Xiaomi Smart TV osiągnęły poziom 3,1 mln sztuk. Według All View Cloud ("AVC"), Xiaomi już siódmy kwartał z rzędu zajęło pierwsze miejsce w Chinach kontynentalnych pod względem liczby sprzedanych telewizorów i utrzymała piątą pozycję na świecie.
Wzrosty Xiaomi w Chinach kontynentalnych
Xiaomi jest na rynku produktów IoT i stale poszerzało swoje portfolio w tym kwartale, wprowadzając kolejne technologie dla swoich użytkowników. Według IDC w Chinach kontynentalnych, w trzecim kwartale 2020 roku, Xiaomi, pod względem dostaw, znalazło się w pierwszej trójce w różnych kategoriach produktowych m.in. inteligentne zamki do drzwi, oczyszczacze powietrza, odkurzacze automatyczne, słuchawki TWS czy opaski sportowe.
Na koniec września 2020 r. liczba podłączonych urządzeń IoT (bez smartfonów i laptopów) na platformie AIoT Xiaomi osiągnęła 289,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 35,8 proc. rok do roku. Liczba użytkowników, którzy mają pięć lub więcej urządzeń podłączonych do platformy AIoT Xiaomi (bez smartfonów i laptopów) osiągnęła 5,6 mln, co stanowi wzrost rok do roku o 59,0 proc. Asystent AI miał 78,4 mln MAU (użytkowników miesięcznie) we wrześniu 2020 roku, co oznacza wzrost rok do roku o 35,5 proc.. W tym samym czasie wskaźnik MAU Mi Home App osiągnął 43,1 mln, co stanowi wzrost o 34,2 proc. rok do roku.
Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły od trzeciego kwartału 2019 roku o 8,7 proc. do 5,8 mld RMB w trzecim kwartale 2020 roku. Przychody z zagranicznych usług internetowych wzrosły o 75,6 proc. rok do roku do 0,7 mld RMB, co stanowi 12,0 proc. całkowitych przychodów z usług internetowych.
Dzięki silnemu wzrostowi liczby dostaw smartfonów, wskaźnik MAU systemu MIUI wzrósł o 26,3 proc. do 368,2 mln we wrześniu 2020 r., podczas, gdy liczba użytkowników MIUI w Chinach kontynentalnych wynosiła 109,4 mln.
W trzecim kwartale 2020 r. przychody z reklam osiągnęły rekordowy poziom 3,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 13,7 proc. rok do roku, głównie dzięki zwiększeniu efektywności monetyzacji Grupy i silnemu wzrostowi zagranicznych przychodów reklamowych. Przychody z gier w trzecim kwartale br. wyniosły 800 mln RMB.
We wrześniu 2020 r. liczba MAU inteligentnych telewizorów i Mi Boxów osiągnęła 35,8 mln, co oznacza wzrost o 49,9 proc. rok do roku. Na dzień 30 września 2020 r. liczba płatnych subskrybentów wzrosła o 28,2 proc. r/r do 4,2 mln.
Ponad połowa przychodów Xiaomi z zagranicy
W trzecim kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z rynków zagranicznych wzrosły o 52,1 proc. r/r do 39,8 mld RMB, co stanowi 55,1 proc. całkowitych przychodów. Oznacza to rekordowy kwartalny przychód poza Chinami i udział przychodów zagranicznych w całkowitych przychodach.
Według Canalys, dostawy smartfonów Xiaomi na rynkach Europy Zachodniej wzrosły w trzecim kwartale 2020 roku o 107,3 proc. r / r, co dało firmie 13,3 proc. udziału w rynku i po raz pierwszy plasując Grupę w pierwszej trójce w regionie. Pod względem dostaw smartfonów Xiaomi utrzymało pierwsze miejsce w Hiszpanii trzeci kwartał z rzędu i miało 33,9 proc. udziału w rynku. Poza tym Xiaomi odnotowało również szybki wzrost na różnych innych rynkach, takich jak Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka.
Xiaomi wzmocniło istniejące sieci kanałów sprzedaży i znacznie rozwinęło współpracę z sieciami komórkowymi. Do 30 września 2020 r. Xiaomi nawiązało współpracę z ponad 50 operatorami telekomunikacyjnymi obejmującymi ponad 100 sieci w 50 krajach. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Xiaomi dostarczyło za pośrednictwem kanałów e-commerce ponad 10 milionów smartfonów na rynki zagraniczne (z wyłączeniem Indii).
Dołącz do dyskusji: Grupa Xiaomi: rekordowe kwartalne przychody i zysk netto w trzecim kwartale roku