Gry internetowe stają się coraz popularniejsze
Rynek gier internetowych w Chinach rośnie w bardzo szybkim tempie.
Według Wallace Cheunga, analityka rynku internetowego pracującego dla Crediut Suisse, rynek gier internetowych osiągnie w 2007 roku wartość 1,3 miliarda dolarów. Do tak gwałtownego, wynoszącego aż 35% wzrostu przyczynią się zdaniem Cheunga głównie dwie rzeczy: przede wszystkim wzrost o 23% wynoszącej w tej chwili 137 milionów osób liczby użytkowników internetu. Chiny są w tej chwili drugim co do wielkości państwem pod względem liczby osób korzystających z internetu. Drugim powodem takich optymistycznych prognoz jest zwiększenie sprzedaży, które wywołane zostanie wprowadzeniem modelu sprzedażowego: free-to-play, zamiast najpopularniejszego do tej pory pay-to-play. Model free-to-play polega na darmowym, częściowym udostępnianiu gry. Gracz w momencie, kiedy chce skorzystać z jakichkolwiek, dodatkowych funkcji, musi za nie zapłacić.
"Popularność modelu free-to-play w Chinach powoduje, że gracze szybko przerzucają się z jednej gry na drugą. Gracz wydaje mniej na jedną grę, niż wydałby w modelu pay-to-play, ale dzięki temu przeznacza swoje pieniądze na większą ilość gier, co jest powodem rozwoju rynku" - powiedział Cheung.
Dołącz do dyskusji: Gry internetowe stają się coraz popularniejsze