Hoop planuje ekspansję na rynek niemiecki
Hoop SA, producent napojów i wody mineralnej, planuje zwiększenie aktywności na rynku niemieckim
Już w połowie czerwca chce tam rozpocząć intensywną sprzedaż swoich produktów - poinformował wiceprezes Hoop, Marek Jutkiewicz.
- Jesteśmy bardzo zainteresowani zaistnieniem na rynku niemieckim. Wcześniej sprzedawaliśmy tam nasze produkty, ale w bardzo małej ilości i poprzez pośredników. Chcemy wejść na ten rynek bardzo szeroko. Będziemy sprzedawać nasze napoje również poprzez sieci handlowe - powiedział Jutkiewicz.
Dodał, że wysłanie pierwszej partii napojów do Niemiec planowane jest już na połowę czerwca.
Jutkiewicz poinformował też, że spółka planuje rozwój eksportu do krajów ościennych, m.in. na rynki słowacki, czeski, niemiecki, litewski.
Pod koniec zeszłego roku Hoop przejął za 10,75 mln USD 50 proc. udziałów w rosyjskiej spółce produkcyjnej Megapack z siedzibą w Widnoje koło Moskwy. Produkowane są tam napoje Hoop, woda mineralna Arctic i napoje alkoholowe Hooch.
Wiceprezes powiedział, że sprzedaż wody Arctic i napojów Hoopa na rosyjskim rynku rośnie bardzo szybko. "Marki własne sprzedają się coraz lepiej, wzrost sprzedaży rok do roku jest ośmiokrotny" - poinformował Jutkiewicz.
Dodał, że zwiększa się też sprzedaż napojów Hooch. Wiceprezes nie wyklucza, że w przyszłości produkty marki Hooch trafią również na rynek polski.
W I kwartale skonsolidowana strata netto Hoopa wyniosła 2,8 mln zł, strata operacyjna 544 tys. zł, a przychody 101,3 mln zł. Na poziomie jednostkowym firma zanotowała zysk netto w wysokości 34 tys zł, zysk operacyjny na poziomie 1,3 mln zł i przychody na poziomie 69,7 mln zł.
Jak powiedział Jutkiewicz, wyniki I kwartału były zgodne z planem. "W I kwartale zanotowaliśmy wzrost sprzedaży. Inwestycje wcześniej poczynione generowały co prawda dodatkowe koszty w miesiącach zimowych, przekładając się na zysk, mieliśmy jednak tego świadomość od samego początku" - powiedział.
Wiceprezes poinformował, że nieco gorsza od oczekiwań była sprzedaż w maju ze względu na gorszą pogodę oraz wzrost cen cukru, co wiązało się z wyższymi cenami produktów.
"Maj był chłodny, sprzedaż w tym miesiącu na pewno nie była na takim poziomie, jak byśmy sobie tego życzyli. Wzrosły też ceny cukru. Od 1 maja zostały w związku z tym podniesione ceny naszych produktów. To też miało wpływ na sprzedaż" - powiedział.
Zdaniem Jutkiewicza, wyniki za II kwartał nie powinny być gorsze od wyników osiągniętych przez spółkę w analogicznym okresie ubiegłego roku. W II kwartale 2003 r. Hoop wypracował 4,12 mln zł zysku netto, 11,8 mln zł zysku operacyjnego i 184,8 mln zł przychodów.
W marcu Hoop zawarł ze spółką The Qibla Cola Company z siedzibą w Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej umowę o współpracy w zakresie przygotowania i rozlewania przez Hoop napojów na zamówienie firmy. Wartość 5-letniego kontraktu wynosi 49 mln zł.
Jutkiewicz powiedział, że Hoop rozmawia o takiej współpracy również z innymi firmami zagranicznymi i nie wyklucza następnych kontraktów.
Dołącz do dyskusji: Hoop planuje ekspansję na rynek niemiecki