IAA również przeciwko umowie Google z Yahoo
Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (International Advertising Association - IAA) jest kolejną organizacją, która sprzeciwia się umowie reklamowej jaką zawarły firmy Google i Yahoo.
IAA wysłała list przeciwko umowie do przyglądającego się jej Departamentu Sprawiedliwości USA - informuje serwis Brand Republic.
Zdaniem organizacji, umowa Google z Yahoo przyczyni się do zmniejszenia konkurencji, co z kolei wpłynie na obniżenie innowacji.
"Nie znamy wszystkich szczegółów transakcji. Jednak nasze obawy obracają się wokół wysokiego prawdopodobieństwa zmniejszenia konkurencji, wzrostu cen oraz lęku, że taki monopol mógłby negatywnie wpłynąć na innowacje. W zasadzie i w praktyce, monopolistyczna kontrola w mediach i ceny nigdy nie były dobre dla branży" - stwierdził Michael Lee, dyrektor wykonawczy IAA.
IAA zapowiedziała, ze cały czas będzie monitorować efekty umowy Google z Yahoo, a w planach ma również przeprowadzenie w tej kwestii globalnego badania.
Wcześniej umowie Google z Yahoo sprzeciwiły się również takie organizacje jak Association of National Advertisers (ANA) i Światowa Federacja Reklamodawców (World Federation of Advertisers - WFA).
W czerwcu internetowi giganci zawarli 10-letnią umowę, w ramach której począwszy od października Google będzie umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie. Porozumieniu przygląda się Departament Sprawiedliwości USA, a także regulatorzy Unii Europejskiej.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: IAA również przeciwko umowie Google z Yahoo