SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IAB: w 2016 r. internet wyprzedzi w Europie telewizję na rynku reklamowym

Według prognoz IAB Europe w 2016 roku wydatki na reklamę online po raz pierwszy w historii będą wyższe niż na reklamę telewizyjną. - Internet dowiódł, że jest równorzędnym z telewizją kanałem komunikacji, dzięki któremu można budować markę i skutecznie sprzedawać - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Według danych podanych przez IAB Europe w ub.r. na europejskim rynku internet stanowił 30,4 proc. wszystkich wydatków reklamowych. W konkretnych kwotach oznacza to 30,7 mld euro czyniąc segment online drugim co do wielkości - liderem pozostaje wciąż telewizja, która ściągnęła z europejskiego rynku 33,5 mld euro.

Według przewidywań IAB Europe przy obecnej dynamice wydatków na reklamę online (w pierwszym półroczu br. w Polsce wzrosły one o 16 proc.) w 2016 r. stanie się ona w Europie liderem biorąc dla siebie największą część reklamowego tortu.

Obecna silna pozycja, a w przyszłości rola lidera branży reklamowej to w przypadku segmentu online konsekwencja systematycznych wzrostów trwających od kilkunastu lat. Dla potwierdzenia IAB Europe przytacza dane, według których w 1999 r. wydatki na internet stanowiły jedynie 0,5 proc. wszystkich wydatków reklamowych, podczas gdy obecnie sieć to drugie co do wielkości medium reklamowe na europejskim rynku.

- Na naszych oczach dokonuje się historyczna, długo wyczekiwana zmiana – internet staje się w Europie liderem w segmencie wydatków reklamowych! Internet dowiódł, że jest równorzędnym z telewizją kanałem komunikacji, dzięki któremu można budować markę i skutecznie sprzedawać. W każdej kampanii powinien on być jednym z kluczowych wykorzystywanych kanałów, a nie tylko dodatkiem do kampanii w innych mediach - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. - W Polsce również reklama cyfrowa utrzymuje się na fali wzrostowej, a marketerzy coraz chętniej inwestują w ten kanał. Po pierwszym półroczu br. wartość komunikacji cyfrowej wyniosła 1,45 mld złotych, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym - przypomina.

Dołącz do dyskusji: IAB: w 2016 r. internet wyprzedzi w Europie telewizję na rynku reklamowym

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
baka
no własnie czy Sferia która teraz ostro prze do przodu może być konkurencją dla tych największych? Mam wrazenie że zaraz będziemy taki wybó dostawców jak w supermarkecie.
0 0
odpowiedź
User
aniaka
Zastanawiam się właśńie nad nimi,a le czekam na konkurencyjne promo, licze że prędzej czy później coś dadzą, jak na początku było przez miesiąc za darmo i można było zwrócić.
0 0
odpowiedź