IAB: wydatki na reklamę online w górę
W pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na internetową reklamęwyniosły 5,8 miliarda dolarów i były wyższe w porównaniu z ikwartałem roku 2007 o 18,2 procenta.
Jednocześnie jednak po raz pierwszy od ponad trzech lat wydatkina reklamę online w I kwartale były niższe wobec IV kwartałupoprzedniego roku (5,9 mld USD) - informuje serwis MarketingCharts, powołując się na dane Interactive Advertising Bureau(IAB).
Tym samym zakończył się okres 13 kwartałów z rzędu, w którychodnotowywano nieprzerwany wzrost wydatków w tym sektorze.
"Cykliczny spadek w I kwartale wobec IV kwartału wydatkówreklamowych w tradycyjnych mediach, w połączeniu z ogólnymspowolnieniem gospodarczym, poskutkował raczej niespodziewanymspowolnieniem wzrostu na rynku reklamy online" - stwierdził DavidSilverman z firmy PricewaterhouseCoopers (PwC), która wspólnie zIAB przygotowuje dane z rynku internetowej reklamy.
Jednocześnie Silverman spodziewa się dalszego solidnego poziomuwydatków w omawianym sektorze. Jego zdanie podziela RandallRothenberg, prezes i dyrektor wykonawczy IAB: "Spodziewamy siędalszego wzrostu, gdyż konsumenci coraz więcej czasu spędzają wsieci, a marketerzy odnajdują nowe i bardziej innowacyjne sposobydotarcia do nich poprzez cyfrowe media."
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: IAB: wydatki na reklamę online w górę