Internet Explorer traci rynek
Po wprowadzeniu kilkanaście dni temu możliwości wyboru przeglądarki internetowej w systemie Windows przez Microsoft, Internet Explorer traci udział w rynku w największych europejskich krajach.
Z danych firmy badawczej StatCounter wynika, że w marcu udział aplikacji Microsoftu zmniejszył się w porównaniu z lutym o 2,5 pkt. proc. we Francji, o 1,3 pkt. proc. we Włoszech i o 1 pkt. proc. w Wielkiej Brytanii.
Firma Opera Software oświadczyła ostatnio, że liczba pobrań najnowszej wersji jej przeglądarki internetowej (Opera 10.5) wzrosła ponad dwukrotnie od kiedy Microsoft wprowadził możliwość wyboru. Wyraźny wzrost w przypadku przeglądarki Firefox zaobserwowała również Mozilla.
Ekran wyboru przeglądarki w Windowsie w przypadku obecnie działających komputerów będzie pojawiać się do końca maja tego roku. Na nowych instalacjach ma on być obecny przez najbliższe pięć lat.
Dołącz do dyskusji: Internet Explorer traci rynek