Internetowe opinie ważne przy podejmowaniu decyzji zakupowych
Umieszczane w sieci recenzje konsumentów odgrywają dużą rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych przez kupujących przez internet Amerykanów.
61 procent respondentów uczestniczących w badaniu przeprowadzonym w czerwcu bieżącego roku przez firmę Opinion Research Corporation stwierdziło, że przed kupieniem nowego produktu lub usługi sprawdzało internetowe opinie, blogi i inne źródła reakcji klientów online - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Ponad 80 procent osób z tej grupy przyznało też, że tego typu rozpoznanie miało przynajmniej trochę wpływu na dokonany przez nich zakup.
Wśród produktów i usług, na temat których informacji w sieci najczęściej szukają Amerykanie kupujący online, znalazły się: podróże/odpoczynek/czas wolny (wskazane przez 82 procent badanych), produkty elektroniczne (80 procent), produkty do domu (66 procent), odzież (55 procent), motoryzacja (55 procent), opieka osobista (40 procent) oraz żywność (24 procent).
Z badania Opinion Research Corporation wynika także, że 38 procent respondentów zaczynając poszukiwanie informacji na temat produktów lub usług, najpierw sprawdza opinie na ich temat umieszczone w internecie.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Internetowe opinie ważne przy podejmowaniu decyzji zakupowych