SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warner Bros. Discovery pracuje nad darmową platformą WBTV

Kolejna decyzja, która odzwierciedla zmianę strategii streamingowej Warner Bros. Discovery. Koncern pracuje nad uruchomieniem darmowej platformy z reklamami pod nazwą WBTV. Mogą w niej znaleźć się zarówno wideo na żądanie, jak i darmowe kanały linearne.

Darmowy serwis Warner Bros. Discovery może nosić nazwę WBTV Darmowy serwis Warner Bros. Discovery może nosić nazwę WBTV

Po likwidacji CNN+ i zapowiedzi stworzenia platformy łączącej HBO Max i Discovery+ wydawało się, że Warner Bros. Discovery ograniczy się do jednego silnego serwisu streamingowego. W ostatnich miesiącach firma zaczęła jednak korygować tę strategię. Wszystkie filmy wytwórni Warner Bros nie trafiają już w ciągu 45 dni od premiery kinowej do HBO Max. Koncern chce na niektórych pozycjach dodatkowo zarobić w modelu TVOD. Ostatnio firma zdecydowała też, że Discovery+ będzie dalej sprzedawany jako osobna subskrypcja dla klientów niezainteresowanych filmami i serialami.

Zmiany widać także na polskim rynku. Część produkcji, jak choćby polska „Warszawianka”, jest sprzedawana konkurencyjnym platformom. Dwa lata po tym jak Player wprowadził obowiązkowe opłaty, ruszył serwis streamingowy VOD.pl z m.in. starszymi produkcjami TVN. Jest oferowany za darmo z reklamami.

Platforma może być oparta na modelach AVoD i FAST

Bloomberg poinformował, że darmowa platforma ma nosić nazwę WBTV. Do serwisu nie trafią największe hity HBO Max, takie jak „Ród smoka”, „Gra o tron”, „The Last of us”, tylko mniej popularne produkcje lub starsze treści. Amerykańskie media spekulują, że do nowego serwisu może trafić część treści adresowanych do dzieci i młodzieży. HBO Max oferuje m.in. produkcje Cartoon Network czy z uniwersum DC. Projekt jest jednak na wczesnym etapie, dlatego szczegóły nie są jeszcze znane.

Zobacz także:  Po co TVN Warner Bros. Discovery VOD.pl? „Darmowe platformy wracają do łask”

Portal mediaplaynews.com podał, że David Zaslav, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, przemawiając pod koniec 2022 roku do grupy inwestorów z Wall Street stwierdził, że firma może stworzyć samodzielną usługę FAST/AVoD. Miałaby ona oferować treści Warner Bros, ale także zewnętrznych dostawców. Powodem takiej decyzji mają być dane, z których wynika, że 60 proc. treści HBO Max cieszy się niewystarczającym zainteresowaniem subskrybentów. Niedawno firma sprzedała prawa do części treści platformom FAST The Roku Channel i Tubi.

Model AVoD (Advertised Video on Deman) to serwis, który pozwala na bezpłatne oglądanie treści z reklamami. Na tej zasadzie działałają m.in. Player czy YouTube. FAST (Free Ad-supported Streaming TV) to kanały linearne nadawane przez streaming z reklamami. W tej grupie są na przykład niedostępne w Polsce Samsung TV Plus, LG Channels. Nad Wisłą kilka miesięcy temu ruszył jednak Xiaomi TV+, dostępny na telewizorach chińskiego producenta.

Warner Bros. Discovery jest firmą, która ma najwięcej kanałów w Europie (360), będąc jednocześnie jednym z największych producentów treści na świecie. - To pozycjonuje nas, jeśli chodzi o pozyskanie zróżnicowanej publiczności lepiej niż innych graczy (...) Zdajemy sobie sprawę, że w każdym kraju jest ogromna liczba osób, które nie zapłacą za subskrypcję - powiedział Zaslav. Z opublikowanej w listopadzie prognozy Digital TV Research wynika, że globalne przychody usług AVoD z filmami i serialami wzrosną z 38 mld dol. w 2022 roku do 91 mld dol. w 2028 roku.

Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery pracuje nad darmową platformą WBTV

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
O
Miotają się i psują to co już mają (patrz HBO Max).
0 0
odpowiedź