“Jaka to melodia?” traci widzów, ale jeszcze lideruje
Prowadzony przez Roberta Janowskiego teleturniej “Jaka to melodia?” śledzi obecnie o 310 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Program nadal daje Jedynce pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej kanał jest dopiero trzeci.
“Jaka to melodia?” nadawana jest obecnie od niedzieli do piątku ok. 18.30. Średnia widownia odcinków pokazanych w okresie od 5 września br. do 8 listopada br. wyniosła 2,93 mln osób, a udział TVP 1 ukształtował się na poziomie 24,13 proc. w grupie 4+ i 18,56 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ub.r. średnia oglądalność programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 3,24 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 27,03 proc. i 23,27 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawano jednak także w soboty o 17.55.
10 najpopularniejszych odcinków programu “Jaka to melodia?” w tegorocznym sezonie jesiennym przekroczyło granicę 3 mln widzów. Najwięcej oglądających show miał 6 listopada br., gdy przed telewizorami zasiadło 4,22 mln osób.
Top wydań | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
06-11-2011 | 4 216 771 | 26,97% | 20,62% |
23-10-2011 | 3 931 935 | 27,22% | 21,65% |
08-11-2011 | 3 922 623 | 27,57% | 22,09% |
30-10-2011 | 3 800 662 | 25,81% | 19,24% |
04-11-2011 | 3 577 562 | 25,85% | 18,83% |
03-11-2011 | 3 493 811 | 25,18% | 19,65% |
16-10-2011 | 3 410 282 | 25,27% | 18,59% |
19-10-2011 | 3 395 238 | 25,33% | 21,11% |
07-11-2011 | 3 374 689 | 24,65% | 18,80% |
21-10-2011 | 3 319 706 | 25,36% | 19,46% |
Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji liderem rynku w grupie 4+ pozostaje TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów” i “Ugotowanych”, co daje jej 20,37 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (17,73 proc.), a czwarta - TVP 2 (5,94 proc.). W grupie 16-49 Jedynka jest dopiero trzecia, przegrywając z Polsatem i TVN.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 – Jaka... | 2 927 963 | 24,13% | 18,56% |
TVN | 2 471 661 | 20,37% | 19,45% |
Polsat | 2 151 122 | 17,73% | 20,03% |
TVP 2 | 720 446 | 5,94% | 4,92% |
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 41,69% | 87 |
Kobiety | 58,31% | 113 | |
Wiek | 4-9 | 2,67% | 45 |
10-15 | 2,42% | 36 | |
16 - 19 | 1,82% | 33 | |
20 - 24 | 2,78% | 35 | |
25 - 29 | 4,43% | 50 | |
30 - 34 | 4,15% | 50 | |
35 - 39 | 5,15% | 70 | |
40 - 44 | 4,49% | 70 | |
45 - 49 | 5,95% | 87 | |
50 - 54 | 9,55% | 119 | |
55 - 59 | 11,84% | 153 | |
60 | 44,74% | 222 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,81% | 117 |
< 50 tys. | 25,70% | 107 | |
50-100 tys. | 8,41% | 98 | |
100-200 tys. | 5,94% | 74 | |
> 200 tys. | 14,15% | 70 | |
Zawód | Top management | 4,30% | 50 |
Pracownicy średniego szczebla | 8,52% | 57 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,85% | 89 | |
Emeryci | 52,51% | 204 | |
Inni | 16,82% | 55 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 61,17% | 135 |
Średnie | 25,51% | 86 | |
Wyższe | 8,22% | 65 | |
Inne | 5,09% | 40 |
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.
Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” traci widzów, ale jeszcze lideruje