Kampania WWF Polska
Agencja Euro RSCG Warsaw dla WWF Polska
8 czerwca w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyła się inauguracja pierwszej z cyklu wystaw Cezarego Hładki „Pamiątki z podróży” organizowanych w ramach kampanii WWF Polska. Od 9 czerwca do 8 lipca zdjęcia będzie można oglądać na warszawskim lotnisku im. Chopina.
Tematyka prezentowanych prac odnosi się bezpośrednio do tytułu całej akcji: „Nie kupuj pamiątek ze zwierząt – pomóż ocalić ginące gatunki”. Akcja skierowana jest do polskich turystów, którzy mogą przywieźć z podroży pamiątki wykonane ze zwierząt lub roślin znajdujących się na liście CITES. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości problemu zakupu nielegalnych produktów wykonanych ze zwierząt oraz zniechęcenie do kupowania tego typu "pamiątek”, za które zwierzęta płacą życiem. Zdjęcia będzie można zobaczyć również na lotniskach w Gdańsku i Krakowie.
O koncepcji kreatywnej kampanii opowiada Jacek Maciejewski, Dyrektor Kreatywny Euro RSCG Warsaw:
"W pierwszym etapie kampanii przeciwko przemytowi egzotycznych zwierząt użyliśmy pluszowych zabawek w zderzeniu z krwią, co moim zdaniem jest celną metaforą sytuacji. Ludzie kupują chronione zwierzęta - robią coś, co wydaje im się miłe i dobre, a nieświadomie wspierają rzeź chronionych gatunków.
Teraz obok przedmiotów zrobionych z chronionych zwierząt pokazaliśmy kod paskowy, który kryje w sobie zdjęcia ofiar twórców egzotycznych pamiątek. To prawdziwa cena, którą trzeba zapłacić za to, by nosić torebkę z krokodyla lub wrzucać papierki do śmietniczki zrobionej z wyprawionej nogi słonia. Chcemy by ten, kto się decyduje na taki zakup był pewien, że go na to stać nie tylko w wymiarze finansowym.”
Euro RSCG Warsaw przygotowała również ulotki informacyjne dostępne w biurach podróży, u operatorów turystycznych i na lotniskach, plakaty oraz reklamę prasową i internetową akcji.
Akcja jest trzecim i ostatnim etapem kampanii WWF Polska mającej na celu ograniczenie nielegalnego handlu ginącymi gatunkami zwierząt. Poprzednie etapy „Nie kupuj zwierząt z przemytu” oraz „Zanim kupisz egzotyczne zwierzę” były również wspierane pro bono przez Euro RSCG Warsaw.
Dołącz do dyskusji: Kampania WWF Polska