Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja
Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Szybciej niż cały rynek reklamowy rosły przychody wszystkich mediów, poza telewizją i dziennikami. Przychody tych dwóch grup mediów spadły rok do roku o kilka procent.
W okresie od stycznia do listopada br. wszystkie media (poza internetem) zarobiły na reklamach niemal 28,5 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Ponad połowa budżetów inwestowanych w tradycyjnych mediach trafiła do telewizji. Stacje tv zarobiły w tym okresie najwięcej spośród wszystkich mediów, bo 14,56 mld zł. Było to jednak 3,6 proc. mniej w skali roku.
Mniejsze wpływy w omawianym okresie miały też gazety - ich przychody zmalały o 5,4 proc., z 1,45 mld zł do 1,37 mld zł. Drugim najczęściej wybieranym przez reklamodawców kanałem komunikacji było radio. Marketerzy zainwestowali tu 5,6 mld zł, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem.
O 12,2 proc. więcej reklamodawcy wydali na reklamy w magazynach, zwiększając nakłady na ich łamach z 3,29 do 3,69 mld zł.
W tym roku największe wzrosty przychodów z reklam zanotowały kina i indoor. Na reklamę kinową wydano w okresie od stycznia do listopada br. 1,7 mld zł – 26,7 proc. więcej w skali roku, zaś na reklamę indoorową – 50 mln zł, czyli 34,3 proc. więcej.
Z kolei w reklamę outdoorową marketerzy zainwestowali w omawianym okresie 4 proc. więcej niż przed rokiem – 1,46 mld zł.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów tradycyjnych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2015 |
I-XI 2016 |
zmiana proc. |
Telewizja |
15 100 174 593 zł |
14 560 769 862 zł |
-3,6 |
Radio |
4 973 809 481 zł |
5 612 878 695 zł |
12,8 |
Gazety |
1 449 368 543 zł |
1 371 349 728 zł |
-5,4 |
Magazyny |
3 290 503 312 zł |
3 690 528 565 zł |
12,2 |
Outdoor |
1 408 124 023 zł |
1 464 804 683 zł |
4 |
Kina |
1 349 068 373 zł |
1 709 849 428 zł |
26,7 |
Indoor |
37 257 400 zł |
50 046 500 zł |
34,3 |
Razem |
27 608 305 725 zł |
28 460 227 461 zł |
3,1 |
Dołącz do dyskusji: Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja