Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści
Firma IBM wstrzymała wyświetlanie reklam w serwisie X (dawny Twitter) po tym, jak okazało się, że jej reklamy były umieszczane obok treści antysemickich. W ślad za nią poszły takie marki, jak Disney, Apple, NBCUniversal, Warner Bros. Discovery, Paramount Global.
IBM wstrzymał wyświetlanie reklam w X (dawny Twitter) po tym, jak z raportu wynika, że reklamy tej firmy technologicznej były umieszczane obok treści antysemickich.
- IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy w X do czasu zbadania tej całkowicie niedopuszczalnej sytuacji – poinformował rzecznik firmy IBM.
CNBC podaje, że organizacja Media Matters for America opublikowała raport, w którym stwierdzono, że grupa nadzorująca media „niedawno znalazła reklamy Apple , Bravo , Oracle , Xfinity i IBM obok postów wychwalających Hitlera i jego partię nazistowską w X”.
Dyrektor generalna X, Linda Yaccarino, próbuje odzyskać reklamodawców, którzy wstrzymali swoje kampanie po zakupie firmy przez Elona Muska w zeszłym roku. Badacze i grupy wsparcia udokumentowali wzrost liczby kontrowersyjnych treści na platformie X, chociaż firma kwestionowała te twierdzenia.
Rzecznik X przekazał CNBC, że na kontach, które według Media Matters publikują treści szerzące nienawiść, nie będzie już można zarabiać. Treść towarzysząca byłaby również oznaczona jako niebezpieczna w pracy, co ograniczałoby jej zasięg.
System reklamowy X „nie celowo aktywnie umieszcza marki obok tego typu treści, ani też marka nie stara się aktywnie wspierać tych treści poprzez umieszczanie” – powiedział rzecznik X. „Grupy takie jak Media Matters agresywnie wyszukują posty w serwisie X, a następnie przeglądają konta, a jeśli zobaczą reklamę, badacze Media Matter naciskają przycisk odświeżania, aby pozyskać jak najwięcej marek”.
Antysemickie treści na X bez żadnej kontroli?
Organizacja non-profit Media Matters for America opublikowała wyniki śledztwa w sprawie sytuacji w X. Wynika z niego, że serwis nie blokuje postów, które np. wypowiadają się pozytywnie o Adolfie Hitlerze, a jego cytaty są sformułowane jako inspirujące wypowiedzi. Sieć społecznościowa publikuje także pozytywne memy na temat narodowego socjalizmu, zaprzecza Holokaustowi itp.
W ślad za IBM inne duże firmy zaczęły rewidować swoje zasady reklamowe dotyczące X. Wytwórnie filmowe Warner Bros., Walt Disney, Lionsgate, Paramount i Sony Pictures, a także Apple Corporation zrobiły już „przerwę na reklamę” na X – podaje “The Hollywood Reporter”.
Także władza wykonawcza Unii Europejskiej oświadczyła, że wstrzymuje reklamy na X i innych platformach mediów społecznościowych, częściowo ze względu na wzrost mowy nienawiści.
W zeszłym miesiącu Insider Intelligence oszacowało, że X spadnie o 54 proc., do 1,89 miliarda dolarów przychodów z reklam w całym 2023 roku – po roku kontrolowania własności platformy przez Muska. W 2022 roku przychody z reklam wyniosły 4,12 miliarda dolarów.
Zdaniem analityków, spadek ten jest reakcją na konta szerzące dezinformację, a także na to, że firma zwalnia większość swoich pracowników, oraz na inżynierów w roli moderatorów, którzy chronią firmę przed zalewem nienawiści.
Dodajmy, że serwis X tracił przychody z reklam już po tym, jak w 2022 roku jego właścicielem został Elon Musk. Biznesmen zmienił politykę platformy, co spowodowało odpływ reklamodawców. Następnie firma kosmetyczna L'Oréal, producenci samochodów General Motors i Stellantis, firmy farmaceutyczne Gilead i Pfizer, producenci żywności General Mills, Mondelez International i inni usunęli swoje reklamy z platformy.
Dołącz do dyskusji: Disney, IBM, Apple i inne marki wycofują reklamy z X/Twittera. Powód: antysemickie treści
stary disney też ich kochał jak psy w ciasnej ulicy :)