„Logo” traci czytelników, rośnie sprzedaż miesięczników „Playboy” i „Sukces”
W maju 2013 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród pism męskich utrzymał się „Men's Health”. Jedynym wzrostem w zestawieniu mógł pochwalić się „Playboy”, z kolei najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men's Health” (Motor-Presse Polska) w maju 2013 roku wyniosła 51 879 egz. i względem maja 2012 roku była niższa o 11,25 proc.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), który w analizowanym okresie zanotował wzrost wynoszący 4,85 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 48 466 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „CKM” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 2,06 proc. do 41 670 egz.
Natomiast wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 25,56 proc. i ostatecznie wyniósł 28 932 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w maju 2013 roku wyniosła 26 664 egz., po wzroście o 4,60 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) wzrósł o 41,07 proc. do poziomu 14 955 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
51 879 |
58 455 |
Playboy |
48 466 |
46 226 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 670 |
42 545 |
Logo |
28 932 |
38 866 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
26 664 |
25 492 |
Sukces |
14 955 |
10 601 |
W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 25,39 proc.) wśród pism męskich pochwalić się może „Playboy”. Z kolei najwięcej stracił „Men's Health” - było to 19,35 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
ZKDP |
maj |
kwiecień |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
51 879 |
64 328 |
Playboy |
48 466 |
38 651 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
41 670 |
38 487 |
Logo |
28 932 |
31 086 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
26 664 |
24 579 |
Sukces |
14 955 |
17 230 |
Dołącz do dyskusji: „Logo” traci czytelników, rośnie sprzedaż miesięczników „Playboy” i „Sukces”