“Mam talent!” stracił milion widzów, 76 mln zł z reklam
Czwarty sezon formatu “Mam talent!” śledziło na antenie TVN milion widzów mniej niż jego trzecią edycję, zmalały też wpływy reklamowe programu. Show nadal zapewniał jednak stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku.
Średnia oglądalność czwartej edycji “Mam talent!” wyniosła 4,26 mln osób, co dało stacji 29,30 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 32,76 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów - 4,84 mln - zgromadził ostatni odcinek castingowy, najmniejszą oglądalnością cieszył się natomiast finał show, który miał tylko 3,57 mln oglądających. Konkurował on z emitowaną w Polsacie galą KSW (więcej na ten temat).
Oglądalność czwartej serii programu była najniższa w historii formatu, nadawanego w TVN od 2008 roku. Emitowaną rok temu trzecią edycję “Mam talent!” śledziło 5,28 mln widzów, przy udziałach wynoszących odpowiednio 34,96 proc. i 40,72 proc. (dowiedz się więcej).
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Sezon | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
IV | Jesień 2011 | 4 261 903 | 29,30% | 32,76% |
III | Jesień 2010 | 5 276 001 | 34,96% | 40,72% |
II | Jesień 2009 | 5 394 771 | 34,63% | 40,37% |
I | Jesień 2008 | 4 750 166 | 32,14% | 37,74% |
Mimo spadku widowni TVN pozostał zdecydowanym liderem w paśmie emisji “Mam talent!” zarówno w grupie wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Na drugiej pozycji uplasowała się, nadająca prognozę pogody i filmy fabularne, TVP 1 (18,52 proc. udziału w 4+), trzecia była TVP 2 (13,86 proc.; “The Voice of Poland”), a czwarty - Polsat (11,08 proc.; głównie filmy).
Czwartą edycję "Mam talent!" oglądały najchętniej kobiety, widzowie między 25. a 29. rokiem życia i powyżej 35 lat oraz mieszkańcy miast.
Autor: Grzegorz Press/TVN
>>> Wielki finał "Mam Talent! 4" - wygrał Kacper Sikora (FOTOGALERIA)
Wpływy reklamowe z 13 odcinków show wyniosły 75,8 mln zł. Poprzednia odsłona widowiska zarobiła więcej, bo 82,2 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zwycięzcą czwartej serii programu został wokalista Kacper Sikora, który wygrał czek na kwotę 300 tys. zł. Telewizja TVN planuje, że piąta edycja “Mam talent!” pojawi się na antenie stacji jesienią 2012 roku.
Widownia “Mam Talent!” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
03-09-2011 | 3 723 707 | 28,91% | 33,07% |
10-09-2011 | 3 690 205 | 26,81% | 31,41% |
17-09-2011 | 3 819 807 | 28,11% | 30,70% |
24-09-2011 | 4 669 486 | 32,37% | 35,37% |
01-10-2011 | 4 675 033 | 33,41% | 38,74% |
08-10-2011 | 4 611 777 | 30,78% | 36,95% |
15-10-2011 | 4 843 492 | 32,47% | 37,37% |
22-10-2011 | 4 423 419 | 29,64% | 33,14% |
29-10-2011 | 4 434 818 | 29,19% | 32,26% |
05-11-2011 | 4 724 879 | 30,40% | 33,30% |
12-11-2011 | 4 157 724 | 28,03% | 31,54% |
19-11-2011 | 4 274 334 | 28,90% | 32,54% |
26-11-2011 | 3 565 730 | 24,06% | 24,40% |
Średnia | 4 261 903 | 29,30% | 32,76% |
Oglądalność konkurencji w paśmie emisji programu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN-Mam talent | 4 261 903 | 29,30% | 32,76% |
TVP 1 | 2 693 555 | 18,52% | 17,16% |
TVP 2 | 2 016 158 | 13,86% | 13,15% |
Polsat | 1 611 705 | 11,08% | 12,00% |
Profil widowni "Mam Talent!"
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,28% | 79 |
Kobiety | 61,72% | 119 | |
Wiek | 4-9 | 2,35% | 40 |
10-15 | 4,56% | 67 | |
16 - 19 | 3,46% | 62 | |
20 - 24 | 4,61% | 59 | |
25 - 29 | 9,10% | 102 | |
30 - 34 | 8,05% | 97 | |
35 - 39 | 7,77% | 105 | |
40 - 44 | 7,53% | 117 | |
45 - 49 | 6,86% | 100 | |
50 - 54 | 8,82% | 110 | |
55 - 59 | 9,60% | 124 | |
60 | 27,29% | 135 | |
Wlk. miasta | Wieś | 30,56% | 78 |
< 50 tys. | 25,25% | 105 | |
50-100 tys. | 11,66% | 136 | |
100-200 tys. | 10,49% | 130 | |
> 200 tys. | 22,03% | 109 | |
Zawód | Top management | 9,29% | 107 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,93% | 119 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,98% | 100 | |
Emeryci | 32,93% | 128 | |
Inni | 19,87% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,22% | 107 |
Średnie | 31,67% | 107 | |
Wyższe | 13,20% | 105 | |
Inne | 6,91% | 54 |
Dołącz do dyskusji: “Mam talent!” stracił milion widzów, 76 mln zł z reklam