mBank z nowym logo i youtuberami reklamuje eKonto m dla młodych (wideo)
mBank wprowadza do swojej oferty eKonto m skierowane od osób mających poniżej 25 lat, oznaczone bardziej młodzieżową wersję identyfikacji wizualnej banku. Wspiera to kampania reklamowa, m.in. z udziałem youtuberów rozrywkowych, przygotowana przez firmy marketingowe Grey Group Poland i Mindshare Polska.
Posiadacze eKonta m w wieku 13-20 lat otrzymują podstawowy rachunek z możliwością korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce za darmo, a ci w wieku 20-24 lat - inne bezpłatne usługi, m.in. wpłaty i wypłaty w placówkach mBanku, oraz darmowe prowadzenie rachunku pod warunkiem wykonania pięciu transakcji kartą miesięcznie. W pakiecie z rachunkiem dostępne są foto-karta debetowa z mOkazjami i rachunek do odkładania pieniędzy (mSaver). Kiedy użytkownicy skończą 24 lata, ich konto automatycznie przekształci się w rachunek ze standardowej oferty banku.
mBank zapowiedział, że do 2020 roku planuje pozyskać pół miliona klientów w wieku do 24 lat. - Dla mBanku młodzi byli zawsze ważną grupą klientów. Dlatego dziś jesteśmy jednym z najchętniej wybieranych przez nich banków. Co trzeci nowy klient u nas to osoba w wieku do 24 roku życia, często zakładająca swój pierwszy rachunek. Wiemy, że aby dalej skutecznie walczyć o tę grupę klientów, musimy ich lepiej rozumieć. Potrzeby młodych są inne niż klientów dojrzałych. Odmienne są też ich zainteresowania i sposób komunikacji. Dlatego robimy krok do przodu i przedstawiamy stworzoną od nowa ofertę, a także nowatorską komunikację ze świeżą wersją naszego logo - opisuje Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Nowa oferta ma własną wersję identyfikacji wizualnej, nawiązującej do oprawy graficznej mBanku (pasiasty układ), ale z odrębną kolorystyką. Nowa identyfikacja ma być dynamiczna i przykuwać uwagę. W podobnej konwencji utrzymana jest prezentująca ofertę strona internetowa mBank.pl/m.
Na potrzeby przygotowania nowej oferty mBank zlecił firmie IQS badanie, z którego wynika, że osoby w wieku 16-24 lat szukają autentyzmu, są prawie cały czas w internecie i intensywnie korzystają z social media, najważniejsza dla nich jest przyjemność z życia, budowanie swojej tożsamości i rozwijanie pasji, ponadto ceni tradycję, rodzinę, znajomych i twórców internetowych, a nie ufają mediom, politykom i reklamie.
- Potrzeby młodych badacze określili jako „głody”. Konstruując naszą ofertę, mieliśmy za zadanie jak najlepiej na nie odpowiedzieć. Wierzymy, że mamy już niezbędne narzędzia, by być dla nich atrakcyjnym bankiem - nowoczesną aplikację mobilną i bankowość online, zapewniające dostęp do pieniędzy wszędzie i natychmiast, a nawet sieć placówek w centrach handlowych, czyli tam, gdzie są młodzi. Skoncentrowaliśmy się na tym, by zaproponować im konto na jasnych zasadach - opisane w ich języku - oraz dodatkowe produkty pozwalające kreować własne ja i swoje pasje - stwierdza Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów niebankowych w mBanku.
Nowy rachunek został udostępniony w środę. Towarzyszyć będzie temu promocja „#brałbym” skierowana do osób w wieku 18-24 lat, w ramach której klient, który na stronie brałbym.pl założy rachunek i zarejestruje się podczas tzw. happy hours (trwających co środję od 10 do 31 sierpnia o godz. 20) oraz także poleci mBank trzem osobom, które będą aktywnie z niego korzystać (m.in. wykonają pięć transakcji kartą, BLIKiem lub mTransferem), dostanie jedną z trzech wybranych przez siebie nagród (o pieniądze na smartfona, paliwo lub kurs prawa jazdy) wartości 760 zł.
Kampania reklamująca ofertę zaczęła się 18 lipca od etapu teaserowego pod hasłem „albo wiesz co jest w środę 3 sierpnia o 20:00 albo nie” opartym na reklamach przekierowujących do strony Albo-m.pl. We wtorek ruszył właściwy etap akcji, po wakacjach pojawią się reklamy nawiązujące do rozpoczęcia roku szkolnego.
- Kampania opiera się na dychotomii albo–albo. Pokazujemy w niej rzeczywistość z mBankiem i bez mBanku - przez pryzmat możliwości, jakie daje korzystanie z bankowości. Mówimy przy tym językiem młodych, na przykład „albo na stopa z Januszem, albo mBank”. Pomysł i realizacja dostosowane są do tego, w jaki sposób i z jakich mediów korzystają młodzi - opisuje akcję Rafał Jakubowski, dyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej mBanku.
Działania reklamowe są prowadzona przede wszystkim w telewizji, internecie (m.in. współpraca z youtuberami-pranksterami, autorami kanałów Jelenie Jaja, Sadam, Ravgor i Siostry Bukowskie z sieci LifeTube) oraz poprzez niestandardowe działanie eventowe (przejażdżki na Helu sportowym Maserati w neonowych kolorach mBanku, mural w czterech miastach).
Kreację kampanii przygotowała agencja Grey Group Poland, spoty wyreżyserował Jakub Łubniewski, a za planowanie mediów odpowiada dom mediowy Mindshare Polska.
Dołącz do dyskusji: mBank z nowym logo i youtuberami reklamuje eKonto m dla młodych (wideo)