Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
W czerwcu Facebooka odwiedziło ponad 500 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu portal wyprzedził strony Interii. Na zasięgu zyskała też NK.pl.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w czerwcu br. serwisy Google miały w Polsce 210 tys. użytkowników więcej niż w maju. Za to strony Onetu oraz Wirtualnej Polski z Orange i Allegro zanotowały nieznaczne spadki zasięgu - odpowiednio o 130 tys. i 30 tys. real users. Znacznie więcej użytkowników - ok. 270 tys. - straciły w skali miesiąca witryny Gazeta.pl, przez co spadły z czwartego na siódme miejsce.
Z drugiej strony YouTube’a odwiedziło 120 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a NK.pl - ponad 200 tys. więcej. Ten drugi portal zahamował tendencję spadkową z ostatnich miesięcy, wyprzedzając przy okazji w rankingu serwisy Allego.pl, które zanotowały 50 tys. real users więcej niż w maju.
Kolejny miesiąc z rzędu wzrósł zasięg Facebooka w Polsce - tym razem o prawie 550 tys. użytkowników. Tym samym portal wyprzedził w zestawieniu strony Interii, które straciły w skali miesiąca prawie 100 tys. real users. Różnica w zasięgu Facebooka i NK.pl wynosi już tylko 1,15 punktu proc. i nieco ponad 200 tys. real users.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego | ||||
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 17 392 685 | 91,98% | |
2 | Grupa Onet.pl | 13 800 519 | 72,98% | tak |
3 | Grupa WP - Orange | 12 738 830 | 67,37% | tak |
4 | youtube.com | 11 921 554 | 63,05% | |
5 | Grupa Nk.pl | 11 795 581 | 62,38% | |
6 | Grupa Allegro.pl | 11 792 658 | 62,37% | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 11 740 384 | 62,09% | tak |
8 | facebook.com | 11 577 886 | 61,23% | |
9 | Grupa Interia.pl | 11 368 383 | 60,12% | tak |
10 | Grupa O2.pl | 10 158 227 | 53,72% | tak |
11 | Grupa Wikipedia | 8 495 123 | 44,93% | |
12 | Grupa Mozilla | 5 348 972 | 28,29% | |
13 | Grupa GG Network | 5 342 413 | 28,25% | tak |
14 | Grupa Ringier Axel Springer | 5 156 331 | 27,27% | tak |
15 | Grupa Microsoft | 5 107 557 | 27,01% | |
16 | Grupa Polskapresse | 4 975 414 | 26,31% | tak |
17 | Grupa Murator | 4 813 987 | 25,46% | tak |
18 | Grupa Money.pl | 4 723 466 | 24,98% | tak |
19 | Grupa Next Infor | 4 690 977 | 24,81% | tak |
20 | groupon.pl | 4 396 776 | 23,25% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
czy zastosujecie to w artykułach z wynikami oglądalności,aby prezentować wtedy bardziej ambitne dane(np oglądalności z wszystkich odcinków jakiegoś programu,a nie tylko top)