Mniej w wakacje przed telewizorem
W tegoroczne wakacje (lipiec-sierpień 2009) statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 2 godz. 53 min. dziennie. Jest to o prawie 2 minuty krócej niż w analogicznym okresie 2008 r.
Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali w wakacyjne niedziele - średnio 3 godziny 37 min. Wakacyjny rekord oglądalności - 4 godziny i 1 minuta - miał miejsce w niedzielę 19 lipca br. Z kolei najmniej czasu przed telewizyjnymi ekranami, średnio 2 godz. 39 min., Polacy spędzali w wakacyjne piątki. Wakacyjnym dniem o najkrótszej oglądalności - średnio 2 godz. 26 min - był piątek 17 lipca 2009 r. Był to jednocześnie dzień, w którym Polacy najkrócej oglądali telewizję w 2009 r - wynika z danych TNS OBOP.
W okresie wakacyjnym cztery największe stacje na rynku
telewizyjnym - TVP1, TVP2, Polsat, TVN - uzyskały w sumie udziały
na poziomie średnio 58%. W porównaniu z analogicznym okresem w
ubiegłym roku jest to spadek o 7,4 pkt. proc.
Łączne udziały TVP1, TVP2, Polsat i TVN w ostatnich latach
sukcesywnie maleją. W 2005 roku cztery największe stacje
stanowiły łącznie blisko trzy czwarte rynku telewizyjnego (udziały
74%). Od tamtej pory średnia wartość ich udziałów w miesiącach
styczeń - sierpień zmalała o 11,7 punktów procentowych do poziomu
58,1 %. Z kolei dla miesięcy wakacyjnych spadek był większy i
wyniósł aż 16,2 pkt. proc.
Natomiast w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r. swoje wyniki w tegoroczne wakacje poprawiły największe stacje informacyjne. TVP Info uzyskała średnie udziały na poziomie 5,8% (wakacje 2008 - 5,4%), a TVN24 - 3,9% (wakacje 2008 - 3,7%).
Najlepiej oglądanym programem w okresie wakacji był film "U Pana Boga za piecem" (TVP1, 25.08), który przyciągnął średnio 4,5 mln widzów (udziały 39%). Na drugim miejscu w rankingu znalazło się wieczorne wydanie "Wiadomości" TVP1, wyemitowane 19 sierpnia br., które przyciągnęło średnio 4,1 mln widzów.
Z programów informacyjnych w pierwszej dziesiątce uplasował się
jeszcze tylko Teleexpress (TVP1, 29.08; średnio 3,6 mln widzów).
Spośród programów rozrywkowych najlepiej oglądany był koncert
"Jedynka, gwiazdy i ty" (TVP1, 30.08; średnio 3,9 mln widzów). W
TOP10 programów znalazła się także transmisja drugiej połowy meczu
piłki nożnej pomiędzy Polską i Grecją (TVP1, 12.08; średnio 3,6 mln
widzów).
Niskie wskaźniki oglądalności zanotowały wakacyjne programy
kanałów TVN i TVP2. Emitowane w piątki "Studio Kemping"
(TVP2) zgromadziło widownię na poziomie średnio 338 tys. osób
(udziały 6%). Nieco mniej widzów przyciągały sobotnie i niedzielne
wydania "Projektu Plaża" (TVN; średnio 328 tys.; udziały 5%).
Natomiast czwartkowa propozycja TVN - "Projekt Plaża Nocą" -
cieszył się zainteresowaniem średnio 409 tys. osób, przy udziałach
w rynku telewizyjnym na poziomie 7%.
*Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3003 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.
Dołącz do dyskusji: Mniej w wakacje przed telewizorem