Mobilne reklamy na Facebooku zautomatyzowane
Największy serwis społecznościowy świata wychodzi naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy pragnęli łatwiejszej i bardziej skutecznej pracy z mobilną wersją strony.
Dotychczas, jeżeli jakaś firma chciała się promować na Facebooku w taki sposób, by jej materiały wyświetlały się tylko po zalogowaniu na konto z mobilnej aplikacji FB, musiała kontaktować się z działem reklamy portalu. Dalej cała sprawa była załatwiana „manualnie”. Teraz nie będzie już potrzeby korzystania z pomocy pośrednika. Cały proces został zautomatyzowany i można zamawiać reklamy tylko na urządzenia przenośne poprzez Power Editor albo Ads API.
Usprawniony system daje sposobność przygotowania kampanii w kilku różnych kombinacjach. Reklamy wyświetlają się w oknie po prawej stronie, w News Feedzie (Aktualnościach) na komputerach albo w News Feedzie w wersji mobilnej. Dla swoich reklam można wybrać prawie dowolną (automatycznie nie jest dostępna tylko opcja okno + NF mobilny) kombinację tych trzech elementów.
>>> 44 proc. użytkowników Facebooka nigdy nie klika w reklamy w serwisie
Ta zamiana to odpowiedź Facebooka na głosy reklamodawców, mówiące że efekty reklam są zbyt słabe, szczególnie jeśli celuje się w użytkowników urządzeń przenośnych. Być może uda się w ten sposób chociaż częściowo rozwiązać jeszcze jeden problem. Niedawno okazało się bowiem, że prawie połowa użytkowników serwisuje w reklamy nie klika wcale.
Dołącz do dyskusji: Mobilne reklamy na Facebooku zautomatyzowane