Money.pl i Bankier.pl po przejęciach z rekordami odwiedzalności
Serwisy biznesowe Money.pl (kupiony w grudniu ub.r. przez Grupę Wirtualna Polska) i Bankier.pl (przejęty w styczniu br. przez Bonnier Business Polska) w styczniu osiągnęły rekordowe liczby użytkowników i odsłon. Zwłaszcza w przypadku Money.pl to efekt promocji w serwisach nowego właściciela, obie witryny zyskały też na zainteresowaniu problemami osób z kredytami we frankach szwajcarskich.
W styczniu br. Money.pl odwiedziło 4,21 mln internautów (real users), którzy wykonali 67 mln odsłon (w tym 5,35 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 12 minut i 49 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis zyskał w skali roku 993,25 tys. użytkowników i 26,47 mln odsłon (to wzrosty o 30,8 i 65,3 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o równą minutę (czyli o 7,2 proc.).
Przypomnijmy, że na początku grudnia ub.r. Grupa Money.pl (obejmująca też kilka innych serwisów biznesowych i lifestylowych oraz sieci reklamy internetowej Business Ad Network i BusinessClick) została przejęta za 47 mln zł przez Grupę Wirtualna Polska. W połowie stycznia nowy właściciel przeprowadził w firmie zwolnienia grupowe i zawiesił serwisy lifestylowe (więcej o tym), łącząc jej zespół redakcyjny ze swoją dotychczasową redakcją ekonomiczną (więcej na ten temat).
Bankier.pl - który wraz z całą Grupą Bankier.pl w połowie stycznia przejął Bonnier Business Polska (przeczytaj o tym więcej), wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” - w tamtym miesiącu zanotował 1,79 mln użytkowników, o 277,41 tys. więcej niż rok wcześniej (to 18,3 proc. w górę), oraz o 5,03 mln odsłon więcej (13,6 proc. w górę). Średni czas korzystania ze strony przez użytkownika spadł o 49 sekund (czyli o 3,8 proc.).
Z kolei serwis „Pulsu Biznesu” przy 6 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (1,6 proc. w górę) zyskał 3,3 mln odsłon (wzrost o 37,8 proc.), natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego zmalał o 3:12 minuty (spadek o 3,2 proc.).
Wybrane serwisy biznesowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
styczeń 2015 |
styczeń 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
money.pl |
4 213 357 |
67 010 537 |
00:12:49 |
3 220 104 |
40 535 070 |
00:13:49 |
bankier.pl |
1 794 158 |
42 103 626 |
00:20:32 |
1 516 752 |
37 073 322 |
00:21:21 |
pb.pl |
381 951 |
12 033 638 |
01:36:50 |
375 926 |
8 734 015 |
01:40:02 |
Wzrost odwiedzalności Money.pl nastąpił skokowo z grudnia na styczeń - przez cały ub.r. serwis notował miesięcznie 2,8-3,2 mln odwiedzających i 30-49 mln odsłon. Średni czas spędzany na stronie w ciągu miesiąca przez użytkownika pozostał niezmieniony - oscyluje wokół 11-14 minut.
Skok liczby użytkowników i odsłon serwisu wynika przede wszystkim z pojawienia się linków do jego tekstów na stronie głównej portalu WP.pl, którą w ostatnich miesiącach odwiedzało po ok. 10 mln użytkowników (czyli ok. 46 proc. wszystkich polskich internautów), dzięki czemu wyprzedziła stronę główną Onetu (zobacz szczegółowe dane).
Dzięki podobnej promocji ich treści na stronie głównej WP.pl duże wzrosty odwiedzalności w połowie ub.r. osiągnęły inne serwisy tematyczne Grupy WP: Sportowefakty.pl, Biztok.pl (więcej o tym), Pudelek.tv i Kafeteria.tv (więcej na ten temat).
Money.pl w ciągu roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
okres |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
I 2014 |
3 220 104 |
40 535 070 |
2 619 675 |
00:13:49 |
15,24% |
II 2014 |
3 039 316 |
32 122 186 |
2 374 276 |
00:12:58 |
14,24% |
III 2014 |
3 091 374 |
34 484 055 |
2 752 953 |
00:14:01 |
14,34% |
IV 2014 |
2 894 409 |
29 741 405 |
2 324 635 |
00:11:46 |
13,41% |
V 2014 |
2 867 148 |
30 924 045 |
2 456 611 |
00:11:42 |
13,24% |
VI 2014 |
3 056 942 |
33 227 488 |
2 540 966 |
00:11:21 |
14,10% |
VII 2014 |
3 071 359 |
31 176 364 |
2 595 386 |
00:11:39 |
14,04% |
VIII 2014 |
2 803 025 |
32 087 152 |
2 769 709 |
00:13:43 |
12,80% |
IX 2014 |
2 793 527 |
34 232 329 |
2 791 887 |
00:13:39 |
12,84% |
X 2014 |
3 008 966 |
49 138 900 |
3 115 543 |
00:14:09 |
13,97% |
XI 2014 |
3 807 212 |
43 906 087 |
4 462 798 |
00:12:15 |
17,75% |
XII 2014 |
3 038 749 |
48 076 873 |
3 532 098 |
00:13:09 |
14,12% |
I 2015 |
4 213 357 |
67 010 537 |
5 347 584 |
00:12:49 |
19,45% |
Również wzrost odwiedzalności Bankiera.pl jest raczej skokowy niż systematyczny: w ub.r. serwis miał miesięcznie 1,33-1,58 mln użytkowników i 24-37,1 mln odsłon, a w styczniu br. - 1,79 mln użytkowników i 42,1 mln odsłon. W połowie ub.r. został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej).
W tym przypadku przyczyna wzrostu jest jednak mniej oczywista, ponieważ witryna została przejęta przez Bonnier Business Polska, którego główny serwis PB.pl ma od niej zdecydowanie mniejszy zasięg. Pytany przez Wirtualnemedia.pl Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny PB.pl, potwierdza, że witryny zaczęły promować krzyżowo swoje treści. - Ta współpraca będzie się oczywiście nasilać. Obecnie prowadzimy prace nad przemodelowaniem całego portfolio grupy Bonnier w internecie. Rezultaty wkrótce - dodaje.
Przyczyny wzrostu odwiedzalności Bankiera.pl w styczniu Barankiewicz widzi natomiast m.in. dużo większym zainteresowaniu internautów tematyką finansową w związku z kłopotami osób zadłużonych we franku szwajcarskim po nagłym skoku kursu tej waluty. - Zmiany na Bankier.pl wprowadzone jeszcze przed przejęciem przez Bonniera zaczynają przynosić efekt w postaci ruchu z wyszukiwarek. Oba serwisy, Bankier.pl i PB.pl, generują też skokowy wzrost ruchu z portali społecznościowych (Facebooka i Twittera), wbrew tendencjom panującym w branży - wylicza Przemysław Barankiewicz.
Bankier.pl w ciągu roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
okres |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
I 2014 |
1 516 752 |
37 073 322 |
3 437 998 |
00:21:21 |
7,18% |
II 2014 |
1 480 261 |
35 154 934 |
3 333 895 |
00:21:00 |
6,94% |
III 2014 |
1 480 692 |
36 375 618 |
3 705 061 |
00:22:08 |
6,87% |
IV 2014 |
1 359 341 |
28 033 293 |
2 900 910 |
00:17:58 |
6,30% |
V 2014 |
1 337 824 |
31 728 342 |
3 351 869 |
00:19:39 |
6,18% |
VI 2014 |
1 337 953 |
24 775 861 |
2 636 518 |
00:16:03 |
6,17% |
VII 2014 |
1 577 837 |
23 999 554 |
2 554 781 |
00:12:50 |
7,21% |
VIII 2014 |
1 463 163 |
23 485 417 |
2 703 947 |
00:13:41 |
6,68% |
IX 2014 |
1 332 760 |
26 695 526 |
2 953 682 |
00:17:34 |
6,12% |
X 2014 |
1 362 443 |
27 575 347 |
3 193 382 |
00:17:56 |
6,33% |
XI 2014 |
1 315 387 |
29 625 979 |
3 630 944 |
00:19:07 |
6,13% |
XII 2014 |
1 375 263 |
32 726 021 |
4 239 874 |
00:19:58 |
6,39% |
I 2015 |
1 794 158 |
42 103 626 |
5 748 554 |
00:20:32 |
8,28% |
Serwis „Pulsu Biznesu” w styczniu br. osiągnął natomiast rekordową liczbę odsłon - 12,03 mln, podczas gdy w ub.r. było to od 6,83 do 9,65 mln miesięcznie. W ciągu roku witryna najwięcej użytkowników miała w lipcu ub.r. (451,6 tys.), a najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika - w styczniu ub.r. (godzina i 40:02 minuty).
PB.pl w ciągu roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
okres |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
I 2014 |
375 926 |
8 734 015 |
737 370 |
01:40:02 |
1,78% |
II 2014 |
386 101 |
8 112 153 |
690 011 |
01:24:46 |
1,81% |
III 2014 |
384 290 |
8 897 850 |
828 774 |
01:36:28 |
1,78% |
IV 2014 |
328 042 |
9 655 315 |
692 217 |
01:34:48 |
1,52% |
V 2014 |
330 929 |
7 457 701 |
715 880 |
01:33:19 |
1,53% |
VI 2014 |
389 898 |
7 082 119 |
675 614 |
01:22:13 |
1,80% |
VII 2014 |
451 576 |
7 986 748 |
701 180 |
01:14:28 |
2,06% |
VIII 2014 |
343 127 |
9 157 001 |
659 303 |
01:20:16 |
1,57% |
IX 2014 |
368 682 |
7 661 258 |
711 146 |
01:21:10 |
1,69% |
X 2014 |
392 418 |
7 733 894 |
740 452 |
01:23:59 |
1,82% |
XI 2014 |
354 563 |
6 830 726 |
702 913 |
01:23:31 |
1,65% |
XII 2014 |
339 236 |
9 055 037 |
768 569 |
01:27:47 |
1,58% |
I 2015 |
381 951 |
12 033 638 |
1 009 582 |
01:36:50 |
1,76% |
Dołącz do dyskusji: Money.pl i Bankier.pl po przejęciach z rekordami odwiedzalności