SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)

W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 2,44 proc. i wyniosła 106 656 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,19 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 992 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w okresie od I do III kwartału br. wyniósł 42 439 egz., po spadku o 3,45 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 610 egz., po spadku o 0,70 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,39 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 595 egz.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

201 160

106 694

106 656

194 704

104 194

104 116

Auto Świat

117 350

70 445

69 992

133 398

82 366

77 933

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

88 019

42 504

42 439

85 998

44 024

43 957

Auto Świat Poradnik

65 867

39 638

39 610

69 422

39 889

39 889

Top Gear

62 600

32 866

32 595

75 873

43 194

43 107

Auto Motor i Sport

51 708

27 049

27 049

53 749

28 286

28 286

Świat Motocykli

29 880

15 275

14 992

31 755

17 012

17 012

Automobilista

18 978

7 700

7 666

19 959

8 366

8 343

Classic Auto

14 136

6 737

6 690

14 620

6 895

6 895

We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2014 roku zwiększyła się o 1,45 proc. do 103 500 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 885 egz., po spadku o 9,44 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera również zajęło „Auto-Moto” (45 811 egz.; spadek o 3,89 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (39 399 egz.; do góry o 10,87 proc.), zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (28 727 egz.; spadek o 26,29 proc. - największy w rankingu).

Z kolei największy wzrost w tym ujęciu odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista) - do góry o 11,96 proc. do 9 193 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

203 405

103 500

103 500

194 934

102 019

102 019

Auto Świat

115 298

66 995

66 885

141 452

76 916

73 854

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 995

45 811

45 811

86 000

47 663

47 663

Auto Świat Poradnik

61 966

39 432

39 399

62 971

35 537

35 537

Top Gear

55 996

28 871

28 727

68 989

39 087

38 973

Auto Motor i Sport

51 488

27 280

27 280

53 000

28 412

28 412

Świat Motocykli

40 000

18 162

18 162

41 000

20 874

20 874

Automobilista

18 700

9 193

9 193

20 900

8 301

8 211

Classic Auto

13 800

6 888

6 888

14 960

6 652

6 652

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Torro
Ciekawe kiedy w końcu pokapują się w axlu, że Top Gear to trup.
0 0
odpowiedź
User
Oktawian
Auto-Świat dołuje bo promuje głównie Volkswagena i jego marki. Ludzie nie są baranami i to widzą. I najważniejsze co mnie denerwuje niby testują dokładnie te samochody a spalanie podają katalogowe, masakra. Motor jest bardziej obiektywny. Auto-Moto jest najlepszym miesięcznikiem, najwięcej ciekawych testów. Kiedyś kupowałem jeszcze Auto Motor i Sport ale jest mniej do czytania i jest za drogi!
0 0
odpowiedź