„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 2,44 proc. i wyniosła 106 656 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,19 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 992 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w okresie od I do III kwartału br. wyniósł 42 439 egz., po spadku o 3,45 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 610 egz., po spadku o 0,70 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,39 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 32 595 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 160 |
106 694 |
106 656 |
194 704 |
104 194 |
104 116 |
Auto Świat |
117 350 |
70 445 |
69 992 |
133 398 |
82 366 |
77 933 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
88 019 |
42 504 |
42 439 |
85 998 |
44 024 |
43 957 |
Auto Świat Poradnik |
65 867 |
39 638 |
39 610 |
69 422 |
39 889 |
39 889 |
Top Gear |
62 600 |
32 866 |
32 595 |
75 873 |
43 194 |
43 107 |
Auto Motor i Sport |
51 708 |
27 049 |
27 049 |
53 749 |
28 286 |
28 286 |
Świat Motocykli |
29 880 |
15 275 |
14 992 |
31 755 |
17 012 |
17 012 |
Automobilista |
18 978 |
7 700 |
7 666 |
19 959 |
8 366 |
8 343 |
Classic Auto |
14 136 |
6 737 |
6 690 |
14 620 |
6 895 |
6 895 |
We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2014 roku zwiększyła się o 1,45 proc. do 103 500 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 885 egz., po spadku o 9,44 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera również zajęło „Auto-Moto” (45 811 egz.; spadek o 3,89 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (39 399 egz.; do góry o 10,87 proc.), zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (28 727 egz.; spadek o 26,29 proc. - największy w rankingu).
Z kolei największy wzrost w tym ujęciu odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista) - do góry o 11,96 proc. do 9 193 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
203 405 |
103 500 |
103 500 |
194 934 |
102 019 |
102 019 |
Auto Świat |
115 298 |
66 995 |
66 885 |
141 452 |
76 916 |
73 854 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 995 |
45 811 |
45 811 |
86 000 |
47 663 |
47 663 |
Auto Świat Poradnik |
61 966 |
39 432 |
39 399 |
62 971 |
35 537 |
35 537 |
Top Gear |
55 996 |
28 871 |
28 727 |
68 989 |
39 087 |
38 973 |
Auto Motor i Sport |
51 488 |
27 280 |
27 280 |
53 000 |
28 412 |
28 412 |
Świat Motocykli |
40 000 |
18 162 |
18 162 |
41 000 |
20 874 |
20 874 |
Automobilista |
18 700 |
9 193 |
9 193 |
20 900 |
8 301 |
8 211 |
Classic Auto |
13 800 |
6 888 |
6 888 |
14 960 |
6 652 |
6 652 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” o 24 proc. w dół (dane za III kwartały)