SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)

W 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2013 roku zmniejszyła się o 0,09 proc. i wyniosła 104 504 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 353 egz.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,18 proc. do 43 320 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei z pierwszej na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 40 714 egz. Jego wynik zmalał o 6,79 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 714 egz., po spadku o 4,67 proc.

Natomiast największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,19 proc., do 6 948 egz. odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

195 625

104 588

104 504

189 368

104 600

104 600

Auto Świat

133 223

81 241

77 353

137 412

86 366

81 247

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 915

43 403

43 320

84 317

43 244

43 244

Top Gear

73 405

40 794

40 714

79 072

44 345

43 678

Auto Świat Poradnik

68 063

39 714

39 714

71 966

41 661

41 661

Auto Motor i Sport

53 422

27 698

27 698

57 957

29 314

29 314

Świat Motocykli

32 325

17 354

17 354

32 321

18 048

18 048

Automobilista

19 978

8 197

8 179

19 917

8 620

8 591

Classic Auto

14 687

6 948

6 948

14 615

7 715

7 651

W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 2,63 proc. do 107 956 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 038 egz., po spadku o 12,36 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (44 736 egz.; wzrost o 10,07 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 801 egz.; do góry o 11,14 proc. - największy wzrost w rankingu), a trzecie - do magazynu „Top Gear” (31 214 egz.; - 11,41 proc.).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej stracił „Automobilista” - było to 11,56 proc. do 7 502 egz.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

199 925

108 141

107 956

198 972

110 871

110 871

Auto Świat

134 109

80 276

78 038

141 723

94 324

89 046

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

64 992

44 736

44 736

71 974

40 645

40 645

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

41 001

40 801

82 995

36 710

36 710

Top Gear

62 991

31 331

31 214

72 992

35 645

35 235

Auto Motor i Sport

52 380

25 177

25 177

55 520

26 585

26 585

Świat Motocykli

33 000

20 153

20 153

33 000

20 405

20 405

Automobilista

20 000

7 502

7 502

19 700

8 483

8 483

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Roman Sz.
No, ale przecież Auto Swiat jest "digital first" jak uważa szefostwo RASP
0 0
odpowiedź
User
Motorek
Analizując roczne zestawienie zastanawiam się nad jego wiarygodnością. Przykład Classic Auto. Magazyn ten nie został ujęty w sprzedaży za lipiec i grudzień. Czy zatem roczny wynik obejmuje te miesiące, czy też nie? Jeżeli nie, to to zestawienie nie ma najmniejszego sensu, bo jest po prostu niewiarygodne. Mam nadzieję, że Autor pisząc "największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,19 proc., do 6 948 egz. odnotował magazyn „Classic Auto”, nie przeanalizował sprzedaży całorocznej i tym samym wprowadził Czytelników w błąd. Mam nadzieję, że uda się to jakoś wyjaśnić...
0 0
odpowiedź
User
gender
Czy ktoś analizował stosunek nakładu do faktycznej sprzedaży? Wówczas kolejność byłaby zupełnie inna. Może Wirtualne Media stworzą takie zestawienie. Zapewne byłoby ciekawe.
0 0
odpowiedź