„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.
W I półroczu 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Top Gear”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 0,67 proc. i wyniosła 103 359 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,67 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 149 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zmalał o 3,70 proc. do 44 340 egz.
Na drugiej lokacie uplasował się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 773 egz., po wzroście o 1,01 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 036 egz., po wzroście o 1,33 proc. - największym w zestawieniu.
Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 11,52 proc. do 6 923 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 002 |
103 476 |
103 359 |
187 296 |
102 676 |
102 676 |
Auto Świat |
132 029 |
84 025 |
79 149 |
142 392 |
87 252 |
82 167 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
79 648 |
44 383 |
44 340 |
84 485 |
46 620 |
46 045 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 999 |
43 873 |
43 773 |
84 812 |
43 334 |
43 334 |
Auto Świat Poradnik |
70 817 |
41 036 |
41 036 |
73 627 |
40 498 |
40 498 |
Auto Motor i Sport |
54 040 |
28 340 |
28 340 |
60 204 |
29 798 |
29 798 |
Świat Motocykli |
30 216 |
15 962 |
15 962 |
31 417 |
17 437 |
17 437 |
Automobilista |
19 658 |
8 330 |
8 311 |
20 000 |
8 773 |
8 729 |
Classic Auto |
14 450 |
6 923 |
6 923 |
14 633 |
7 835 |
7 824 |
W czerwcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2013 roku zwiększyła się o 10,05 proc. do 103 953 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 652 egz., po spadku o 2,02 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Top Gear” (41 960 egz.; spadek o 16,28 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (37 824 egz.; wzrost o 0,71 proc. - jedyny w rankingu), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (32 061 egz.; - 10,49 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej straciło „Classic Auto” - było to 17,09 proc.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
193 710 |
104 153 |
103 953 |
185 162 |
94 461 |
94 461 |
Auto Świat |
128 572 |
79 054 |
74 652 |
135 352 |
81 191 |
76 191 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Top Gear |
82 473 |
41 960 |
41 960 |
89 993 |
50 753 |
50 117 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
83 000 |
38 024 |
37 824 |
82 994 |
37 558 |
37 558 |
Auto Świat Poradnik |
67 983 |
32 061 |
32 061 |
70 981 |
35 820 |
35 820 |
Auto Motor i Sport |
53 774 |
27 029 |
27 029 |
58 500 |
27 039 |
27 039 |
Świat Motocykli |
31 000 |
15 020 |
15 020 |
32 500 |
16 511 |
16 511 |
Automobilista |
19 650 |
7 805 |
7 805 |
20 000 |
8 216 |
8 206 |
Classic Auto |
14 520 |
7 142 |
7 142 |
14 600 |
8 623 |
8 614 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.