SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Motor” ucieka “Auto Światowi”, “Auto-Moto” najbardziej do góry

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w sierpniu br. był tygodnik “Motor”, który ucieka konkurencyjnemu “Auto Światowi”. Najwięcej w zestawieniu stracił “Auto Świat Poradnik”, a zyskał - magazyn “Auto-Moto”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), który o 5,14 proc. poprawił swoją średnią sprzedaż ogółem, która wyniosła 111 998 egz.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 4,37 proc. i jego wynik spadł do 93 537 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem spadła o 19,46 proc. i wyniosła 53 183 egz. Magazyn ten od września br. wydawany jest już przez spółkę Ringier Axel Springer Polska (dowiedz się więcej).

Drugim najchętniej kupowanym miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 49 938 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 14,38 proc.

Najbardziej w dół (o 26,17 proc.) poszybowała sprzedaż ogółem „Auto Świata Poradnika” (Ringier Axel Springer Polska), która wyniosła 40 380 egz. Tytuł ten znalazł się na miejscu trzecim wśród miesięczników.

Wirtualnemedia.plsierpień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor111 998106 526
Auto Świat93 53797 812
Miesięczniki
Top Gear53 18366 036
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych49 93843 660
Auto Świat Poradnik40 38054 695
Auto Motor i Sport31 61833 357
Świat Motocykli23 53426 358
Cars Magazyn o Samochodach14 500-
Automobilista10 17710 608
Classic Auto8 0387 627


W sierpniu br. stosunku do lipca br. prawie wszystkie magazyny o samochodach zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, najwięcej zyskał miesięcznik “Auto-Moto”, którego wynik poszedł do góry o 24,37 proc. Stracił jedynie magazyn “Top Gear”, notując spadek o 3,33 proc.

Miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), który we wrześniu br. zniknął z rynku (więcej na ten temat), miał w sierpniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 14 500 egz., czyli o 3,82 proc. niższą niż miesiąc wcześniej. Tytuł ukazywał się od września 2010 roku. 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPsierpieńlipiec
TytułSprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor111 998102 821
Auto Świat93 53792 350
Miesięczniki
Top Gear53 18355 016
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych49 93840 152
Auto Świat Poradnik40 38034 678
Auto Motor i Sport31 61831 090
Świat Motocykli23 53422 979
Cars Magazyn o Samochodach14 50015 076
Automobilista10 17710 012
Classic Auto8 0387 496


 

Dołącz do dyskusji: “Motor” ucieka “Auto Światowi”, “Auto-Moto” najbardziej do góry

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
merry
Może wirtualne zatrudniłyby sobie analityka, któy będzie należycie interpretował dane wsadowe?
odpowiedź
User
christmas
@Merry: z Cars, czy z Topgear jestes? ;)
odpowiedź