SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia z wyższymi przychodami. Mniejszy zysk i liczba abonentów

Sieć kablowa Multimedia Polska I kwartale br. miała wyższe przychody niż rok wcześniej, ale aż o jedną piątą zmalał jej zysk netto. Spadła też liczba abonentów operatora, ale korzystali oni z większej liczby usług.

Przychody spółki Multimedia Polska ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w I kwartale ub.r.

- Pozytywny wpływ na przychody miał segment internetu (wzrost przychodów o 2 proc. rok do roku do 55,7 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii spadła do 26,7 mln zł, natomiast przychody w segmencie telewizji pozostawały na stabilnym poziomie i wyniosły 86,6 mln zł - podano w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Natomiast zysk netto firmy w okresie od stycznia do marca br. wyniósł 11,4 mln zł, co oznacza spadek o 20 proc.

 - Istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara, niższe przychody finansowe (w związku ze spłatą obligacji Tri Media i brakiem przychodów z odsetek) oraz zdarzenia jednorazowe, w tym głównie transakcje o charakterze niepieniężnym na środkach trwałych oraz koszty lat ubiegłych - informuje spółka.

Na koniec I kwartale br. całkowita liczba klientów sieci Multimedia Polska wyniosła 815,8 tys., czyli o 1,41 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spółka nie podaje już liczby abonentów telewizji, internetu czy telefonii ale liczbę usług, z których korzystają jej klienci. Na koniec I kwartału br. sieć świadczyła 786,1 tys. usług telewizyjnych, o 3,74 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług internetu poszła do góry o 3,05 proc. do 528 622 egz. Najsłabiej, bo o 0,84 proc., poszła do góry liczba usług głosowych, których na koniec marca br. operator świadczył 290,9 tys.

Multimedia Polska

I kwartał

 

2014

2015

Liczba abonentów

827 500

815 800

Wirtualnemedia.pl

Liczba usług (RGU)

Telewizja

757 834

786 148

Wirtualnemedia.pl

Internet

512 967

528 622

Wirtualnemedia.pl

Telefonia

288 478

290 928

Wirtualnemedia.pl

Łączne RGU

1 559 855

1 621 574

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec I kwartału br. to ponad 1,62 mln, czyli o 3,96 proc. więcej względem stanu na koniec marca 2014 roku. 306,8 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 131,6 tys. z co najmniej trzech usług.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU) wyniósł w I kwartale br. 66,4 zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2015 r. 39,7 mln zł, z czego 26,3 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową, modernizacją i utrzymaniem sieci. Na akwizycje wydano 2,8 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia z wyższymi przychodami. Mniejszy zysk i liczba abonentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Biuro Obsługi w pewnym mieście.
W skrzynkach straszy coraz coraz więcej odłączonych kabli abonenci odchodzą a konkurencja wchodzi na coraz to więcej miast gdzie byliśmy jedynym operatorem kablówki ale propaganda sukcesu trwa dalej mamy mniej ale więcej i inne bajeczki coś jak orkiestra na Titanicu.
0 0
odpowiedź
User
Gdynia
Spółka nie podaje już liczby abonentów telewizji, internetu czy telefonii ale liczbę usług... :) ha ha ha nie podaje bo by się okazało że, dramatycznie tracą abonentów.
0 0
odpowiedź
User
Nick
ja już w gigakablu..ale ulotki multimedia codziennie mogę znaleźć w skrzynce, widać że się pali ;)
0 0
odpowiedź