Nastolatki mają za dużo na głowie
Badania marketingowe dzieci w Millward Brown i SMG/KRC
Ponad połowa (54%) nastolatków (w wieku 9-14) mieszkających w miastach czuje, że mają zbyt dużo do zrobienia każdego dnia. Presja ta jest najsilniej odczuwana w Hiszpanii, gdzie 85% nastolatków czuje, że wymaga się od nich zbyt dużo; w Brazylii (77%) i Indiach (64%). Nawet w USA 46% nastolatków odczuwa zbyt duże wymagania, podobny procent ankietowanych czuje presję w Niemczech (43%) i Japonii (41%). Tylko nastolatki w Chinach odczuwają stosunkowo niewielką presję, tylko jedna czwarta z nich twierdzi że ma za dużo obowiązków na głowie.
Powyższe dane pochodzą z globalnego badania przeprowadzonego przez instytut Millward Brown. Projekt zrealizowano w 2002 roku na próbie 1.920 nastolatków mieszkających w miastach USA, Brazylii, Niemiec, Hiszpanii, Indii, Chin i Japonii. Przeprowadzono również badania jakościowe i analizowano dane zastane. Na podstawie tych badań powstała książka BRANDchild autorstwa Martina Lindstroma, opowiadająca o poglądach na życie i podejściu do marek wśród nastolatków w wieku 9-14 z całego niemal świata.
Według Nigela Hollisa (Millward Brown's Group Strategic Planning and Development Director), który jest autorem rozdziału książki o tym jak nastolatki przywiązują się do marek: "Dziewczęta czują zdecydowanie większą presję niż chłopcy. Częściowo może to mieć związek z tym, że mają więcej obowiązków w domu. Jednak dziewczęta w wieku 9 - 14 lat uważają że muszą obracać się w lepszym towarzystwie aby zostać zaakceptowane. Są w stanie zrobić wiele aby zrobić wrażenie na większej grupie. Częściej niż chłopcy twierdzą, że ubrania mówią to kim jest osoba, która je nosi, zwracają uwagę na status społeczny i miejsce w hierarchii. A to odbywa się kosztem czasu i energii".
W Polsce badania wśród dzieci i młodzieży prowadzone są przez instytut SMG/KRC Millward Brown Company wg nowej metodologii KidspeakTM. Metodologia KidspeakTM została w Polsce opracowana na podstawie bogatego międzynarodowego doświadczenia Millward Brown oraz doświadczeń i badań prowadzonych przez polskich badaczy i psychologów dziecięcych.
Dołącz do dyskusji: Nastolatki mają za dużo na głowie