„Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net
Najwyższą wśród dzienników dynamikę cennikowych przychodów z reklam w pierwszej połowie br. wobec ub.r. miały „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Z kolei największe spadki zanotowały „Metro” i „Polska”. Liderem wydatków w gazetach jest Euro-Net Warszawa, który inwestuje w nie coraz więcej.
Z danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wydawcy gazet w pierwszej połowie br. zmniejszyli wpływy z reklam - w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku - o 1,5 proc., zarabiając 765,6 mln zł.
Liderem przychodów reklamowych pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zwiększyła cennikowo wpływy z reklam o 2,6 proc., do 207,8 mln zł.
Więcej na reklamach niż rok wcześniej zarobiły tabloidowe dzienniki „Fakt” i „Super Express”. Pierwszy – o 2,9 proc. (do 84,4 mln zł), a drugi – o 0,4 proc. (do 59,4 mln zł). Wzrosły też wydatki na reklamę w „Rzeczpospolitej” - o 0,9 proc., do 48,2 mln zł, dzięki czemu w zestawieniu tytuł ten wyprzedził „Metro”.
W największym stopniu, w omawianym okresie, wzrosły przychody z reklam gazet „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”. Pierwsza zwiększyła je o 28,8 proc., do 17,1 mln zł, a druga – o 17,9 proc., do 15,7 mln zł.
Reklamodawcy mniej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamy w dziennikach: „Polska”, „Metro” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”. „Polska” zarobiła 9,1 proc. mniej (106,2 mln zł), „Metro” - 17,3 proc. mniej (43,3 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - 4,1 proc. mniej (29,9 mln zł).
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I – VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
202 626 590 zł |
207 836 380 zł |
2,6 |
POLSKA |
116 874 871 zł |
106 222 696 zł |
-9,1 |
FAKT |
82 056 039 zł |
84 444 633 zł |
2,9 |
SUPER EXPRESS |
59 103 888 zł |
59 356 212 zł |
0,4 |
RZECZPOSPOLITA |
47 738 992 zł |
48 155 146 zł |
0,9 |
METRO |
52 388 068 zł |
43 348 803 zł |
-17,3 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
31 240 587 zł |
29 948 502 zł |
-4,1 |
NASZE MIASTO |
13 293 818 zł |
17 127 093 zł |
28,8 |
PULS BIZNESU |
13 293 818 zł |
15 679 846 zł |
17,9 |
GAZETA POMORSKA |
B.D. |
13 170 249 zł |
B.D. |
razem |
777 665 394 zł |
765 619 350 zł |
-1,5 |
Zdecydowanie najwięcej w dzienniki inwestuje sieć Euro-Net Warszawa. W pierwszej połowie br. wydała w nich 21,9 mln zł – 32 proc. więcej niż rok wcześniej.
W tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców gazet codziennych znajduje się na pozycji wicelidera Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł. Trzecie miejsce przypadło z kolei Orange Polska - operator w tym roku wydał 6,5 mln zł (w ub.r. poza czołówką).
Totalizator Sportowy zredukował swoją obecność na łamach dzienników o blisko 38 proc., wydając w tym roku 6,4 mln zł. Mniej wydała też firma Metro Group - 5,8 mln zł (spadek o 31,1 proc.).
Poza tegoroczną czołówką największych reklamodawców gazet w tym roku znalazły się TV Spektrum (nadawca Fokus TV) i Lidl Polska.
Najwięksi reklamodawcy w dziennikach |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I – VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
EURO-NET WARSZAWA |
16 557 366 zł |
21 859 364 zł |
32 |
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY I ROZWOJU |
B.D. |
7 353 213 zł |
B.D. |
ORANGE POLSKA |
B.D. |
6 479 982 zł |
B.D. |
TOTALIZATOR SPORTOWY |
10 385 217 zł |
6 444 352 zł |
-37,9 |
METRO GROUP |
8 387 440 zł |
5 778 116 zł |
-31,1 |
TV SPEKTRUM |
5 406 505 zł |
B.D. |
B.D. |
LIDL POLSKA |
5 196 506 zł |
B.D. |
B.D. |
razem |
777 665 394 zł |
765 619 350 zł |
-1,5 |
Dołącz do dyskusji: „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” z największymi wzrostami reklamowymi wśród dzienników, najwięcej wydał Euro-Net