SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix po ćwierć wieku rezygnuje z wypożyczania DVD

Serwis streamingowy Netflix po 25 latach odcina się od swoich korzeni i rezygnuje z wypożyczania filmów na płytach DVD. Firma zaczynała właśnie jako wysyłkowa wypożyczalnia, ale w ostatnim czasie przychody z tej odnogi biznesu to tylko pół procenta całkowitych zarobków Netflixa.

Słynna czerwona koperta Netflixa (screen: YouTube/DVD Netflix) Słynna czerwona koperta Netflixa (screen: YouTube/DVD Netflix)

Pod koniec września Netflix wyśle ostatni film w czerwonej kopercie. Jedna z najpopularniejszych platform streamingowych na świecie zaczynała w 1998 roku właśnie jako wypożyczalnia płyt DVD i Blu-ray. Pierwszym filmem udostępnionym w ten sposób był „Sok z żuka”, a najpopularniejszym tytułem - „Wielki Mike. The blind side”. W sumie firma dostarczyła ponad 5,2 mld płyt DVD 40 mln subskrybentów.

Wszystkim, którzy kiedykolwiek dodali DVD do swojej kolejki lub czekali przy skrzynce pocztowej na nadejście czerwonej koperty: dziękuję” - powiedział Ted Sarandos, współdyrektor generalny Netflixa.

Zdaniem firmy, to właśnie jej przesyłki zmieniły sposób, w jaki ludzie oglądają filmy w domu, torując drogę dla streamingu. To było także powodem zamknięcia wypożyczalni DVD – w ub.r. przyniosła ona niecałe 150 mln dolarów zysku (pół procent całkowitych dochodów Netflixa).

Co ciekawe, jeszcze w 2020 roku z wypożyczalni DVD Netflixa korzystało 2 mln osób w USA. Miesięczny abonament kosztował wtedy 7,99 dolarów (możliwość wypożyczenia jednej płyty naraz) lub 11,99 dolarów (dwie płyty w jednym czasie). Dla porównania, koszt subskrypcji streamingu Netflixa był wtedy wydatkiem w wysokości 8,99 dolarów za miesiąc. Jak jednak pisał wówczas „The Wired”, oferta wypożyczalni DVD była szersza niż platformy.

Netflix na rynek usług streamingowych wszedł w 2007 roku, do Polski zawitał jesienią 2016 roku. Obecnie jest dostępny niemal na całym świecie (nie licząc Chin, Rosji, Korei Północnej czy Syrii) – nawet na Antarktydzie.

W zeszłym kwartale globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Na koniec marca br. z platformy korzystało na całym świecie 323,5 mln klientów.

W Polsce Netflixa odwiedza ponad 40 proc. internautów. W marcu było ich 12,19 mln (41,09 proc. zasięgu), spędzali tam średnio 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy (dane: Mediapanel). Serwis jest w naszym kraju liderem wśród platform streamingowych (na kolejnych miejscach znalazły się Disney+, Hbo Max i Player).

Dołącz do dyskusji: Netflix po ćwierć wieku rezygnuje z wypożyczania DVD

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Future
Skoro skończyła się era wypożyczania filmów na DVD (pamiętająca lata 90), wyparta przez rozwiązania cyfrowe, dlaczego miałoby trwać kupowanie gazet komputerowych (pamiętających lata 90) także wypieranych przez rozwiązania cyfrowe?

Ile mamy nowych gier w dystrybucji pudełkowej, a ile w cyfrowej? Nie powinno więc dziwić, że coraz mniej ludzi kupuje gazety komputerowe, mając recenzje i walkthrough całych gier na youtubie.
0 0
odpowiedź