„Newsweek” zwiększył wpływy reklamowe prawie o połowę
W lutym bieżącego roku cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były nieznacznie mniejsze niż przed rokiem – wynika z danych firmy Expert Monitor. Z drugiej strony „na papierze” prawie połowę więcej niż w lutym 2009 roku zarobił „Newsweek Polska”.
Cennikowe przychody reklamowe polskich czasopism wyniosły w lutym br. 141,6 mln zł (netto, bez autopromocji), czyli o 1,3 proc. mniej niż w lutym 2009 roku. Jednak wśród najważniejszych tytułów spadek pod tym względem zanotowała jedynie „Viva” – rok do roku o 7,4 proc., do kwoty 4,7 mln zł. Pozostałe z czołowych magazyów cennikowo zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem, przy czym w przypadku „Newsweeka Polska” (7,6 mln zł wpływów reklamowych w lutym br.) dynamika tego wzrostu wyniosła aż 46,9 proc.
Liderem pozostał „Tele Tydzień”, który w lutym br. „na papierze” zarobił z reklam 7,7 mln zł (wzrost o 11,4 proc. rok do roku), a trzecie miejsce zajęła „Polityka” z cennikowymi przychodami reklamowymi w wysokości 6,2 mln zł (wzrost o 6,2 proc.).
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2010 |
TOP Medium | Wpływy [zł] |
Razem: monitorowane magazyny | 141 576 085 zł |
TELE TYDZIEŃ | 7 687 098 zł |
NEWSWEEK POLSKA | 7 613 075 zł |
POLITYKA | 6 207 450 zł |
VIVA | 4 716 459 zł |
WPROST | 3 912 925 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | II.2009 |
TOP Medium | Wpływy [zł] |
Razem: monitorowane magazyny | 143 451 151 zł |
TELE TYDZIEŃ | 6 899 931 zł |
POLITYKA | 5 846 500 zł |
NEWSWEEK POLSKA | 5 180 823 zł |
VIVA | 5 094 504 zł |
TWÓJ STYL | 4 528 737 zł |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” zwiększył wpływy reklamowe prawie o połowę