Niekonwencjonalny pomysł Appetity na reklamę
'Rodzina Smaków' to niekonwencjonalny pomysł na rynku reklamowym, promujący markę Appetita, a w szczególności jej produkt - Warzywną.
Od 23 marca br., cyklicznie co dwa tygodnie, w dwóch tygodnikach dla kobiet: „Przyjaciółce” i „Nowej Pani Domu” ukazuje się cykliczny serial – telenowela, pod tytułem “Rodzina Smaków”.
- To nowość na polskim rynku wydawniczym i reklamowym”- mówi Magdalena Sarnowska Brand Manager marki Appetita - “Nawiązujemy tutaj do tradycji telenowel, które zaadoptowaliśmy na potrzeby prasy. Przez cały rok, co dwa tygodnie, drukować będziemy kolejny odcinek opowieści, która już sama w sobie jest atrakcyjną propozycją dla czytelniczek. Chcieliśmy uzyskać efekt podobny do tego, jakie mają np.: stałe felietony w gazetach – zawsze w tym samym miejscu, w tym samym formacie i ukazujące się ze stałą częstotliwością. Chcieliśmy aby nasza opowieść była odbierana jako jeden z artykułów, a nie reklama”.
Historia została pomyślana jako opowieść o codziennych troskach, problemach i radościach typowej polskiej rodziny. Mamy więc dwoje dzieci, chłopca i dziewczynkę, dobrodusznego tatę i główną postać historii – Panią Smak.. “Rodzina Smaków istnieje naprawdę” - mówi Michał Korulczyk Strategic Director z GonnaBe - “Pani Smak to w rzeczywistości... Pani Jolanta Smak, a Pan Smak to jej mąż Marek Smak”.
Każdy odcinek to cztery kadry składające się na spójną historię, przy czym zazwyczaj poruszony w jednym odcinku problem, zamykany jest w następnym. Historie są usystematyzowane chronologicznie i obejmują szeroki zakres problematyki, od kłopotów z dziećmi począwszy na wspólnym gotowaniu kończąc. Większość odcinków zamykana jest konkursami dla czytelniczek, które są ściśle związane z opowiedzianą historią – czasami to od nich (czytelniczek) zależą dalsze losy rodziny!“Do kolejnych odsłon serialu odbywają się sesje zdjęciowe w wynajętym w Warszawie mieszkaniu” – dodaje Korulczyk - “Centralnym miejscem opowieści jest kuchnia, ale akcja przenosi się także do łazienki, pokojów, a w końcu także na świeże powietrze”.
Serial służy promocji znanej na rynku przyprawy Warzywnej. “Produkt jest znany, ale jego wizerunek mocno się zmienił” - przypomina Sarnowska - “M.in. odświeżyliśmy opakowanie, zrezygnowaliśmy z wyrazu “przyprawa”, tworząc tym samym bardziej charakterystyczny brand “Warzywna”. Najważniejszą zmianą jest jednak ulepszona receptura samej przyprawy, w której od teraz jest jeszcze więcej samych warzyw”.
Pomysłodawcą serialu jest dział kreatywny GonnaBe. Agencja realizuje sesje zdjęciowe i tworzy scenariusze kolejnych odcinków. Zakupem i planowaniem mediów zajął się Dział Marketingu Ziołopexu. Kampania potrwa rok i skończy się w lutym 2007 roku. “Nie wykluczamy jednak kontynuacji, jeśli serial spotka się z życzliwym przyjęciem czytelniczek” - zaznacza na koniec Sarnowska.
Dołącz do dyskusji: Niekonwencjonalny pomysł Appetity na reklamę