SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nietypowe przedsięwzięcie marketingowe Grupy Żywiec

Grupa Żywiec, największy producent piwa w Polsce, posiadający w swoim portfelu kilkanaście marek - m.in. Żywiec, Heineken, Warka Jasne Pełne, Warka Strong, Tatra - przygotowała nietypowe przedsięwzięcie marketingowe. Skierowane jest ono do grupy internautów i ma na celu promowanie w niekonwencjonalny sposób marki Warka. Pierwsza tego typu polska gra internetowa w sieci - pod nazwą "Piwna Wyprawa" - została umieszczona w serwisie internetowym warki.

"Piwna Wyprawa" to przygodowo-zręcznościowa gra on-line wzbogacona - o elementy negocjacji, niespotykane wśród innych gier publikowanych w sieci Internet. Gra podzielona została na 12 odcinków, z których każdy stanowi zamkniętą fabularną całość. Każdy gracz może przyłączyć się do gry w dowolnej chwili i zawsze ma szansę na główną nagrodę.

W "Piwnej Wyprawie" główny nacisk położony jest nie tylko na element poznawczy, przygodowy, ale także na wiedzę historyczną, tradycję oraz umiejętności handlowe i negocjacyjne graczy. Gra toczy się w świecie starych zamków, epoce bliskiej raczej życiu Mikołaja Kopernika niż Indiany Jones. Ma to na celu podkreślenie tradycji oraz silnych związków marki Warka z historią i przygodą.

"Promocja tej wyjątkowej gry oparta jest o standardowe w Internecie narzędzia marketingowe: duży serwis www poświęcony grze, elementy marketingu wirusowego w postaci funkcjonalności "Powiadom znajomego" (wysyłanie maili do znajomych) oraz mailingi reklamowe i podtrzymujące kontakt z graczami: jeden, który gracze otrzymują tuż po rejestracji w grze, mailingi wysyłane po dodaniu do gry każdego nowego miasta i końcowy mailing na zakończenie gry" - powiedział Dariusz Mitura - Brand Manager Warki Strong.

"Piwna Wyprawa" już po pierwszym miesiącu okazała się dużym sukcesem. W grze bierze udział kilkanaście tysięcy internautów. Kilkaset pozytywnych listów, jakie spłynęły na skrzynkę pocztową "Piwnej Wyprawy" potwierdza, że gra jest skutecznym, interaktywnym narzędziem budowy społeczności graczy lojalnych wobec promowanej marki. Pierwsza edycja gry trwająca od kwietnia do czerwca 2002 r również zakończyła się ogromnym sukcesem. Serwis www.warka.com.pl w wyniku gry odwiedziły setki tysięcy użytkowników. Dzięki grze zwiększyła się kilkukrotnie liczba odwiedzin w serwisie nawet w okresach, gdy gra nie była na nim obecna! Czas pokaże, jak ten sukces zostanie zdyskontowany w najbliższej przyszłości.

Dołącz do dyskusji: Nietypowe przedsięwzięcie marketingowe Grupy Żywiec

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl